فعالان اقتصادی شکایت های خود را در سامانه دادور ثبت کنند


فعالان اقتصادی شکایت های خود را در سامانه دادور ثبت کنند

بهروزی گفت: فعالان اقتصادی اگر شکایتی از عملکرد یک دستگاه اجرایی در صدور مجوز یا قوانین، مقررات و الزامات بهبود فضای کسب دارند، آن را در سامانه دادور ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف،«محمد بهروزی» امروز (7 مهر) در کمیته بهبود فضای کسب و کار شهرستان خوسف، اظهار کرد: موانع تولید به خاطر مناسب نبودن فضای کسب و کار در استان خراسان جنوبی است چراکه برخی قوانین، آیین نامه‌ها و یا دستور العمل ها، موجبات پیچیدگی و رسمیت بخشی است.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ساختارهای سازمانی دولت به لحاظ عمودی و افقی بزرگ شده است، گفت: این ساختار بزرگ به نحوی متمرکز و رسمیت دارد و سبب مشکلاتی در فضای کسب و کار شده است لذا باید همواره جلسات رفع موانع تولید برگزار شود.

بهروزی تصریح کرد: در اهمیت فضای کسب و کار باید گفت دولت ها، دولت های نهادی و فضای کسب و کار هستند، لذا برای بالا بردن سطح رفاه؛ فعالان اقتصادی باید با کمترین زمان مجوز اخذ فعالیت را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از سال 86 و از برنامه چهارم تا برنامه ششم توسعه؛ بهبود فضای کسب و کار در دستور کار دولت بوده است، گفت: در قانون بهبود فضای کسب و کار، اتاق بازرگانی به عنوان تشکل های بخش خصوصی؛ فضای کسب و کار را باید بر اساس یکسری الزامات پایش کند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از مدیران دستگاه هایی اجرایی خواست تا با قوانین، مقررات و مصوبه های اصلاحی در سامانه درگاه مجوزهای کشور«G4B.IR» آشنا شوند، چراکه هیچ دستگاهی نباید خلاف قوانین اصلاح شده این هیئت اقدام کند.

بهروزی تصریح کرد: فعالان اقتصادی اگر شکایتی از عملکرد یک دستگاه در صدور مجوز یا قوانین، مقررات و الزامات بهبود فضای کسب دارند، باید این شکایت را در سامانه دادور مطرح کنند، این شکایت ها رسیدگی و بر مبنای رای دیوان عدالت اداری قابل اعمال است.

وی با گلایه از اینکه متاسفانه فعالان اقتصادی در سامانه دادور شکایت های خود را ثبت نمی کنند، گفت: این افراد برای ثبت شکایت از مدیر و قانون ابهام دارند، ولی شکایت از یک الزام و قانون سبب رفع مشکلات فعالان اقتصادی می شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر برای کاربران 290 دستگاه اجرایی و شهرستانی، 48 اتحادیه صنفی و اتاق های اصناف 11 شهرستان در این سامانه کارتابل ایجاد شده است، تعداد کاربران دادور شهرستان خوسف 21 نفر است که تاکنون شش شکایت مطرح شده از سوی متقاضیان کسب و کار در سامانه واصل شده و به نمایندگان دستگاه های ذیربط ارجاع و پاسخ به متقاضیان در سامانه ظرف یک هفته ارائه شده است.

بهروزی در پایان یکی از اهداف سامانه دادور را شناسایی گلوگاه های نارضایتی ارباب رجوع در فرآیند صدور مجوزهای کشور به تفکیک استان و دستگاه اجرایی و امکان ارائه راهکار بهبود وضع موجود عنوان کرد و گفت: این سامانه کمک می کند تا در دورترین نقطه کشور هم برای مشکلات صدور مجوزها، دادرسی وجود داشته و قابل رصد باشد.

پایان پیام/575

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول