آیین گرامیداشت روز ملی آتش نشان در کاشان برگزار شد


آیین گرامیداشت روز ملی آتش نشان در کاشان برگزار شد

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، گفت: همزمان با روز ملی ایمنی و آتش نشان، دو خودروی جدید و مجموعه‌ای از تجهیزات عملیاتی و ایمنی این سازمان به ارزش 20 میلیارد ریال رونمایی شد.

محمدعلی پیراسته در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اجرای مانور شهدای آتش‌نشان در قالب عملیات امداد و نجات و اطفای حریق با شرکت دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدماتی شهرستان کاشان در مجتمع تجاری اداری امیرکبیر از دیگر برنامه های گرامیداشت روز ملی آتش نشان در کاشان بود.

وی افزود: مرکز بحران و کنترل حوادث کاشان، نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های پزشکی، اداره برق، سازمان آبفا، شرکت‌ گاز، پلیس راهور، جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری کاشان در این مانور شرکت داشتند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تصریح کرد: مدیریت و هماهنگی سازمان‌های امدادی تحت فرماندهی واحد در زمان بروز شرایط اضطراری، ارزیابی فرماندهی صحنه، سنجش عملکرد اعضای کمیته بحران، ایجاد هماهنگی بین متصرفان و مالکان مجتمع های تجاری و اداری با سازمان های امدادی از جمله اهداف این مانور به شمار می‌رود.

وی گفت: چگونگی اطلاع رسانی به سازمان های امدادی، آشنایی با موقعیت جغرافیایی و راه های دسترسی، آموزش و افزایش مهارت مالکان برای عملیات آتش نشانی و تخلیه مصدومان در مراکز تجاری و اداری، بررسی کمبودها و چالش‌های مراکز تجاری و اداری از دیگر اهداف برگزاری این مانور محسوب می‌شود.

پیراسته گفت: نتیجه حاصل از بازدید و ارزیابی های دوره ای وضعیت ایمنی مراکز و مجتمع‌های تجاری کاشان حاکی از ناایمن بودن و نداشتن تاییدیه‌های ایمنی سازمان آتش‌نشانی است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، افزود: مهم‌ترین مشکل ایمنی مرکزهای تجاری، نقص تاسیسات برق، استفاده از وسایل حرارتی نامناسب و شعله‌های روباز، وجود انبارهای ناایمن و دارای انباشت کالا، فقدان راه‌ مناسب خروج اضطراری و نبود سیستم کشف و اطفای حریق است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا