کاهش محدودیت های قرنطینه ای در پایتخت شیلی


کاهش محدودیت های قرنطینه ای در پایتخت شیلی

اکثر هفت میلیون نفر جمعیت پایتخت به مرحله سه از یک طرح 5 مرحله‌ای کاهش محدودیت‌ها که امکان بازگشایی رستوران‌ها و همچنین حمل و نقل منطقه‌ای را فراهم می‌کند، وارد شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز؛ شیلی روز دوشنبه اقدامات سختگیرانه قرنطینه ای درباره ویروس کرونا را برای میلیون ها نفر در سانتیاگو پایتخت لغو کرد.
این اقدام یک ماه قبل از همه پرسی اساسی برای اصلاح قانون اساسی صورت گرفت.

اکثر هفت میلیون نفر جمعیت پایتخت به مرحله سه از یک طرح ۵ مرحله‌ای کاهش محدودیت‌ها که امکان بازگشایی کافه‌ها و رستوران‌ها و همچنین حمل و نقل منطقه‌ای را فراهم می‌کند، وارد شدند.
با این حال، نگرانی‌هایی گسترده درباره دور جدیدی از شیوع کرونا می‌تواند قسمت‌هایی از پایتخت را به زندان بدل کند.
گابریلا فلورس (Gabriela Flores) دانشجوی ۲۱ ساله در پوئنته آلتو (Puente Alto) پرجمعیت‌ترین منطقه سانتیاگو گفت "من هم موافق این طرح هستم و هم مخالف آن هستم."
وی افزود "آنچه اکنون اتفاق می‌افتد این است که آن‌ها طوری رفتار می‌کنند که گویی اتفاقی نیفتاده است. آنچه می‌خواهند انجام دهند این است که فعالیت‌های تجاری را افزایش دهند و به سرکار خود برگردند و نمی‌خواهند دیگر نگران مردم باشند. "
کاهش مقررات قرنطینه‌ای در حالی صورت می‌گیرد که این کشور خود را برای همه پرسی ۲۵ اکتبر آماده می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا قانون اساسی را که تحت حکومت نظامی ژنرال آگوستو پینوشه (Augusto Pinochet) تعیین شده است تغییر دهد یا نه؟
شیلی با نزدیک به نیم میلیون مبتلا به کرونا و بیش از ۱۲۰۰۰ مورد مرگ یکی از کشور‌های آسیب دیده در آمریکای لاتین است. از زمان آغاز همه گیری و قرنطینه در مارس، حدود دو میلیون نفر شغل خود را از دست داده اند و بانک مرکزی انتظار دارد که رشد اقتصاد در سال ۲۰۲۰ در حدود ۷.۵ درصد کاهش یابد.
یوهانا مدینا (Johanna Medina) گفت مقامات خیلی زود به قرنطینه خاتمه می‌دهند "آن‌ها نباید ما را از قرنطینه آزاد کنند. "
دیگران مانند سرجیو سیلوا، سرایدار ساختمان، ۶۰ ساله، از لغو محدودیت‌ها برای شهروندان سانتیاگو استقبال کردند.
سیلوا گفت "این برای همه چیز، برای وضع روحی و روانی مردم خوب است. این زمان بسیار پیچیده‌ بود."
مدارس و دانشگاه‌ها بسته می‌مانند، دانش آموزان عملاً از طریق اینترنت در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. بیشتر شرکت‌ها کارمندان خود را به کار در خانه تشویق می‌کنند.
مرز‌های شیلی به روی گردشگران و افراد غیرمقیم بسته است و برای جلوگیری از شیوع ویروس، منع رفت و آمد شبانه همچنان برقرار است.
با بازگشایی شهر، پائولا دازا Paula Daza، معاون وزیر بهداشت، از ساکنان سانتیاگو خواست با شستشوی مکرر دست‌ها، حفظ فاصله‌های فیزیکی و استفاده از ماسک خود را از خطر حفظ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان