یکی از انواع اکسسوری های زیبا و جذاب دخترانه گیره سر می باشد که در مدل های گوناگونی وجود داشته و هر کدام دارای تزیینات متنوع و متفاوتی می باشد و زیبایی منحصر به خود را دارد. شما می توانید با استفاده از وسایل ساده و کم هزینه هر مدلی از آن را که دوست دارید به راحتی در منزل با استفاده از روش های آسانی بسازید و استفاده نمایید. در همین زمینه قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه ساخت گیره مو به چند روش مختلف آشنا کنیم.

آموزش ساخت گیره مو با روش های مختلف

گیره های سر دخترانه دارای طرح ها و تزیینات مختلفی می باشند که شما می توانید به راحتی با انتخاب مدل مناسبی از آن مو و لباس هایتان را با همدیگر ست نموده و ظاهری زیبا و جذاب داشته باشید. بسیاری از دختران علاقه دارند با استفاده از وسایل و ایده های مختلف به تهیه و درست کردن اکسسوری های مختلفی همچون تل، تاج سر، کش مو، هد دخترانه و گل سر بپردازند. البته علاوه بر این موارد ساخت دستبند های زیبا، انواع گردنبند و گوشواره و در کل ساخت زیور آلات برای همه جذاب است اما آنچه که ما در این مطلب به عنوان اکسسوری دخترانه معرفی می نماییم وسایل تزیینی مو می باشد. ساخت ساخت گیره مو یکی از این موارد می باشد که شما می توانید به راحتی با دسترس داشتن پارچه های اضافه با جنس مناسب مطابق با سلیقه و هنری که دارید مدل های جالب و خاصی از آن را بسازید و برای انواع مدل موی کوتاه دخترانه یا موهای بلند مورد استفاده قرار دهید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

بنابراین شما می توانید برای داشتن مدل های جالب و جذابی از انواع گیره سر از ایده ها و روش های مختلفی که در این زمینه وجود دارد کمک بگیرید و با استفاده از وسایل ساده و در دسترس همچون نمد آن ها را بسازید. در ادامه برای یادگیری شما عزیزان به ارائه تهیه گیره مو به چند صورت مختلف پرداخته ایم.

درست کردن گیره مو پروانه ای شکل

در مرحله اول ابتدا الگوهای ارائه شده را بر روی پارچه ای طرح دار رسم کنید و جدا سازی نمایید. در صورتی که مطابق با اندازه های گفته شده الگوها را بدست آورید مدل پروانه بسیار زیبایی خواهید داشت.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

در گام بعدی ساخت گیره مو دو قطعه شش ضلعی را به یکدیگر بدوزید و نزدیک به ۲ سانتی متر از آن را باز نگه داشته و بعد با استفاده از پشم شیشه درون آن را پر کرده و باقی مانده درز را دوخت بزنید. به منظور این که شکل پروانه تشکیل شود باید کش را به گونه ای وارد شش ضلعی نمایید که حدود یک سانتی متر مانده به مرکز وارد و از یک سانتی متر بعد از مرکز خارج گردد. سپس مقداری آن را بکشید و بعد گره بزنید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

اکنون نوار پارچه ای را تا زده و از قسمت کنار دوخت بزنید. بعد آن را در قسمت وسط پروانه بگذارید و به طور کامل بکشید و دور پروانه بپیچانید و دوخت بزنید. در پایان کار پروانه را بر روی گیره چسب بزنید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه همین طور می توانید بخش بالایی گیره را داخل نوار دور پروانه قرار دهید و سپس چسب بزنید تا محکم تر شود.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

درست کردن اکسسوری مو به شکل پاپیون

ساختن این نوع گیره مو بسیار ساده بوده و شما می توانید با استفاده از پارچه های مختلف مدل های زیبا و جذابی از آن را بسازید و حتی با پارچه لباس خود آن را ست نمایید. به منظور این کار ابتدا از الگوی پاپیون ارائه شده ۲ عدد بر روی پارچه رسم کنید و دور تا دور آن ها را قیچی بزنید. سپس پاپیون ها را به پشت پارچه بر روی هم بگذارید و دور آن ها را به یکدیگر دوخت بزنید اما نزدیک به ۲ سانتی متر را باز نگه دارید تا بتوانید از این طریق پارچه را برگردانید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

پس از این که پارچه را به سمت رو برگرداندید بخش باز آن را دوخت بزنید. اکنون نواری باریک از پارچه را دور پاپیون گره زده و دنباله آن را به قسمت پشت پاپیون برده و دوخت بزنید. پاپیون را بر روی گیره فلزی چسب بزنید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

درست کردن گل مو زیبا

این نوع گیره را خیلی راحت می توانید با استفاده از پارچه یا روبان بسازید. به منظور این کار فقط کافی است تعدادی نوار پارچه ای به طول حدود ۴ سانتی متر و عرض یک سانتی متر آماده نمایید. بعد از آن نوارها را از قسمت وسط تا زده و قسمت لبه های آن را به یکدیگر چسب بزنید. اکنون قسمت پایینی یک نوار را چسب زده و نوار دیگری را همانند تصویر بر روی آن بچسبانید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

به همین صورت بر روی نوار دومی نیز چسب بزنید و نوار دیگری را بر روی آن بگذارید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه تا اندازه ای کار را ادامه بدهید که از قرار گیری پارچه ها بر روی هم دایره ای تشکیل گردد.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینهبا استفاده از نمد و یا یک تکه پارچه ضخیم دایره ای بسازید و آن را به قسمت پشت گل چسب بزنید تا برگ های آن به طور کامل به یکدیگر بچسبند و میزان مقاومت بیشتری داشته باشند.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینهبعد از آن یک عدد مروارید و یا هر نوع مهره تزیینی دیگر را بر روی گل چسب بزنید. اکنون مدل گیره مو گل صد برگ شما آماده شده است.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

درست کردن گل سر به شکل گل اشک مانند

برای ساختن این نوع گیره مو به پارچه، گیره فلزی مستطیلی، مهره تزیینی و روبان توری احتیاج دارید. در ابتدا پارچه را به صورت تکه های مربعی شکل کوچک در آورده و آن ها را از قسمت قطر آن تا زده تا شبیه مثلث بشوند. پس از آن همانند شکل یک گوشه مثلث را بر روی گوشه وسط تا زده و چسب بزنید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

بعد از آن گوشه دیگر مثلث را نیز به همین شیوه چسب بزنید. به همین شکل حدود ۱۲ تا ۱۵ عدد برگ با پارچه بسازید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینهاکنون از قسمت پایین گیره شروع کرده برگ ها را ۳ تا ۳ تا کنار یکدیگر چسب بزنید. بهتر است که ردیف پایانی ۴ عدد باشد. روبان را حدود چند بار تا بزنید و به قسمت بالای گیره بچسبانید. حالا باید با استفاده از مهره ها و سیم مخصوص گل سازی همانند شکل یک گل پنج برگ بسازید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

زمانی که گل آماده شد آن را به شکلی بر روی گیره چسب بزنید که میان روبان و گلبرگ ها باشد. برای زیبا شدن بیشتر می توانید چند عدد مروارید را میان گل های پارچه ای چسب بزنید.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

در پایان گیره مو زیبای شما به این شکل خواهد شد.

ساخت گیره مو و اکسسوری های دخترانه زیبا و کم هزینه

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت گیره مو به شکل های مختلف آشنا شده باشید و در صورت تمایل می توانید هر مدل از آن را که می خواهید در منزل بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.