بالگردهای هوانیروز اصفهان در 141 نقطه استان امدادرسانی می‌کنند


بالگردهای هوانیروز اصفهان در 141 نقطه استان امدادرسانی می‌کنند

اصفهان - ایرنا - رییس ستاد مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان گفت: بالگردهای این مرکز با تعامل با اورژانس 141 نقطه در 38 شهر و روستای این استان را زیر پوشش امداد و کمک‌رسانی قرار داده‌اند.

سرهنگ خلبان ستاد بهرام نظری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در محل ستاد فرماندهی این مرکز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: این امدادرسانی به همراه تجسس و نجات هوایی وسایل پرنده نظامی و هواپیمایی کشوری بوسیله ۲ فروند بالگرد ۲۱۴ (بل ۲۱۴) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی زمینی قهرمان و هوانیروز یگانی مردمی و در راستای تامین امنیت و رفاه حال هموطنان به شمار می‌روند اضافه کرد: گروه امدادی تخصصی هوانیروز اصفهان از طلوع تا غروب آفتاب در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام می‌شوند.

رییس ستاد مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان با اشاره به اینکه بالگردهای هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک ماه اخیر حدود ۱۰۰ مورد کمک‌رسانی در نقاط مختلف کشور انجام دادند اضافه کرد: هوانیروز در تمامی حوادث طبیعی و غیر طبیعی همچون سیل، زلزله و آتش سوزی و انواع امدادرسانی‌ها عملکرد خوب و شایسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر حفظ جان مردم بواسطه انجام عملیات امدادی در کمترین زمان ممکن اظهارداشت: امداد هوایی در مناطق سخت گذر و بسیاری از جاده‌های کشور ضروری و لازم است.

نظری ادامه داد: این اقدامات در راستای رفاه حال مردم به غیر از مباحث آموزشی است که در این مرکز برای دانشجویان انجام می‌گیرد.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در حدود چهل سالی که از جنگ تحمیلی می‌گذرد هوانیروز در تمامی ماموریت‌ها و عملیاتی که از طریق دستورات سلسله مراتب در آنها مشارکت داشته موفق و سربلند بوده است و ایرانیان همواره بر این موضوع صحه گذاشته‌اند.

نظری خاطرنشان کرد: هوانیروز در سال‌های پیش رو هم بر اساس تجارب تمامی همکاران خود و با استفاده از دانش و فناوری روز در راه اهداف کشور گام خواهد برداشت.

به گزارش ایرنا، مرکز آموزش هوانیروز شهید وطنپور اصفهان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی بالگردی در جنوب غربی آسیا و تنها مرکز آموزش بالگردی در کشورمان به شمار می‌رود.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر همزمان با سالروز آغاز هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی با عنوان هفته دفاع مقدس نام‌گذاری شد.

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به شمار می‌رود و این بلایای طبیعی و پدافند غیرعامل را باید از موضوع‌های اصلی در زندگی کنونی قلمداد کرد، ۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز در جهان شناخته شده که ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟