یک بال حواصیل و یک مار در بوشهر تیمار شدند


یک بال حواصیل و یک مار در بوشهر تیمار شدند

بوشهر-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یک بال حواصیل خاکستری و یک حلقه مار دستی پس از تیمار در این اداره کل در طبیعت رها شدند.

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یک بال حواصیل خاکستری و یک حلقه مار دستی که به علت صدمه‌های بدنی وضعف ناشی از زنده گیری برای درمان به نقاهتگاه حیات وحش استان بوشهر منتقل شده بودند، پس از اقدام‌های درمانی و گذراندن دوره نقاهت، با موفقیت در زیستگاه مناسب رها سازی شدند.

وی بیان کرد: حواصیل خاکستری، پرنده‌ای آبچر از خانواده حواصیلیان و از راسته لک‌لک‌سانان و بومی نواحی معتدل اروپا، آسیا و همچنین بخش‌هایی از آفریقاست که در تابستان می‌توان آن را حتی در داخل مدار قطب شمال و حاشیه سواحل نروژ نیز مشاهده کرد.

قلی نژاد ادامه داد: اندازه این گونه ۹۰ سانتی‌متر است و از حواصیل‌های دیگر به وسیله اندازه بزرگ، سطح پشتی خاکستری، سر و گردن سفید با نوار چشمی پهن و سیاه که تا انتهای کاکل بلندش امتداد پیدا می‌کند، مشخص می‌شود.

وی عنوان کرد: حواصیل خاکستری مدت‌های طولانی در وسط یا کنار آب بدون حرکت می‌ایستد، در حالی که گردن خود را راست نگاه می‌دارد و یا اینکه سر را بین شانه‌ها فرو می‌برد.

قلی نژاد گفت: این گونه جانوری در آب‌های کم‌عمق به شکار ماهی، قورباغه و حشره‌ها می‌پردازد در عین‌حال ممکن است پستانداران کوچک، خزندگان، جوجه‌ها و پرندگان کوچکی همچون پاشلک، مرغ باران و جوجه اردک را نیز شکار کند.

وی ادامه داد: حواصیل خاکستری به‌هنگام شکار بی‌حرکت می‌ایستد و یا شکار خود را به‌ آهستگی تعقیب می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟