خودکفایی کشور از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است


خودکفایی کشور از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است

کاشان- ایرنا- فرماندار ویژه کاشان گفت: یکی از دستاوردهای مهم هشت سال دفاع مقدس کمک به برداشته شدن گام‌های بسیار موثر برای خودکفایی جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی روز دوشنبه در نشستی با کارگزاران حج و زیادت این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: دوران دفاع مقدس در مسائل نظامی، اقتصادی، اجتماعی و حتی در موضوع‌های فرهنگی منبع و ذخیره‌های عظیمی را برای نسل‌های آینده ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس، روزهای درخشانی را ملت ایران رقم زد، تاکید کرد: حماسه‌ها و رشادت‌های این دوران باید برای نسل‌های آینده به خوبی تبیین شود.

فرماندار ویژه کاشان با تجلیل از خانواده معظم شهیدان و ایثارگران جنگ تحمیلی، اظهار داشت: حماسه‌ها و خاطره‌های به یاد ماندنی دوران دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان برگ زرین و طلایی خواهد ماند.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، کاشان به عنوان بزرگترین شهرستان پشتیبان از جنگ در کشور نام‌آور شد که این مهم بزرگترین افتخار برای مردم این خطه ولایتمدار است.

مرتضایی با اشاره به اینکه هنوز ناگفته‌های فراوانی از ابعاد هشت سال دفاع مقدس وجود که دارد که برای مردم ناشناخته است، یادآور شد: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با جان و دل در برابر جنایتکاران ایستادند و نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران در تسخیر نیروهای دشمن قرار گیرد.

وی در ادامه نیز گفت: مراسم حج به عنوان یک وظیفه عبادی سیاسی که هر سال مسلمانان از سراسر جهان را در یک زمان و مکان مقدس و مشخص گردهم می‌آورد تا افزون بر بستن پیمانی دوباره با ولی امر مسلمین جهان، نسبت به اوضاع سیاسی اجتماعی و اقتصادی جهان اسلام آشنا شوند، متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا امکان‌پذیر نیست.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: اگرچه حضور فیزیکی مسلمانان امسال در آئین حج امکان‌پذیر نیست اما انجام برنامه‌های معنوی، مذهبی و سیاسی از جمله محکوم کردن جنایت‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و همچنین توطئه‌های رژیم نژادپرست صهیونیستی متوقف نشده است.

سال گذشته در مجموع ۶۶۰ نفر زائر بیت الله‌الحرام از این منطقه شامل شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به حج تمتع اعزام شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر