کاشانی‌ها از مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی برای واکسن آنفلوآنزا خودداری کنند


کاشانی‌ها از مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی برای واکسن آنفلوآنزا خودداری کنند

کاشان- ایرنا- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از توزیع واکسن آنفلوآنزا در این منطقه خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی تزریق واکسن به سایر گروه‌های سنی غیر از واجدان شرایط توصیه نمی‌شود، از این رو مردم از مراجعه حضوری به واحدهای ستادی دانشگاه خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، محسن تقی‌زاده روز دوشنبه در این زمینه اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما با هدف تامین و حفظ سلامت آحاد جامعه به ویژه گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر از ابتلا به آنفلوآنزای فصلی، واکسن به صورت تدریجی و مرحله‌ای به واجدان شرایط تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رعایت موازین بهداشت فردی و بهداشت تنفسی که تاثیر بسزایی در پیشگیری، کاهش ابتلا و انتقال بیماری آنفلوآنزای فصلی به موازات بیماری کووید- ۱۹ دارد، افزود: پیگیری‌های لازم به منظور دریافت سهمیه واکسن آنفلوآنزای فصلی برای گروه‌های واجد شرایط تعیین شده، صورت گرفته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: داشتن پرونده الکترونیک سلامت در نزدیکترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت برای دریافت و تزریق واکسن آنفولانزا ضروری است.

وی کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و مرکزهای درمانی، خدمات جامع سلامت، بانوان باردار و بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی از جمله مبتلایان به بدخیمی، گیرندگان پیوند اعضا، بیماران دیالیزی، مبتلایان به تالاسمی ماژور، هموفیلی و آنمی سیکل سل را جزو واجدان شرایط اولیه دریافت واکسن برشمرد.

تقی‌زاده اضافه کرد: بیماران مبتلا به بدخیمی و سرطان می‌توانند با تحویل پاتولوژی (جواب آزمایش نمونه‌برداری) به معاونت درمان دانشگاه نسبت به دریافت معرفی‌نامه و ارجاع به پایگاه‌های سلامت یا خانه بهداشت،تزریق واکسن آنفلوآنزا را انجام دهند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سهمیه واکسن آنفولانزا به صورت تدریجی و مرحله‌بندی شده به دانشگاه علوم پزشکی کاشان تخصیص خواهد یافت، بنابر این توزیع و تزریق واکسن بر اساس اولویت‌های اعلام شده، خواهد بود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: در صورت فروش آزاد واکسن آنفولانزا در داروخانه‌ها بر اساس اولویت‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای شامل بیماران ریوی، قلبی عروقی، کبدی، نورولوژیک، هماتولوژیک و دیابتی توزیع خواهد شد.

وی تشریح کرد: کارکنان ارایه دهنده خدمات (مراقب سلامت یا بهورز) با توجه به شیوع ویروس کرونا برای کاهش احتمال خطر ابتلا در اثر تجمع و ازدحام، با تماس تلفنی و تعیین وقت قبلی از شهروندان واجد شرایط دعوت خواهند کرد تا با در دست داشتن کارت ملی برای تزریق واکسن به پایگاه سلامت یا خانه بهداشت مراجعه کنند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش