دستگیری 2 شکارچی متخلف و چند خبر کوتاه استان اصفهان


دستگیری 2 شکارچی متخلف و چند خبر کوتاه استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- دستگیری 2 شکارچی متخلف در اردستان و یک فروشنده مواد روانگردان در کاشان، صدور هشت سند تبدیلی برای موقوفات خوانسار و دستگیری یک کلاهبردار در نایین از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه استان اصفهان است.

اردستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان از دستگیری ۲ نفر شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

حسین شواخی عصر دوشنبه‌ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در جریان گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده کهیاز (ارتفاعات فیض‌آباد) موفق به دستگیری ۲ متخلف پیش از اقدام به شکار شدند.

به گفته وی، ۲ قبضه اسلحه تک لول قاچاق به همراه سایر ادوات شکار از متخلفان کشف و ضبط شد و پس از هماهنگی با مقام قضایی متخلفان برای انجام مراحل قانونی در اختیار کلانتری بخش زواره قرار گرفتند.

منطقه حفاظت شده کهیاز با وسعت ۹۲ هزار هکتار در ۴۵ کیلومتری شرق اردستان قرار دارد و زیستگاه بسیاری از پرندگان و گونه‌های جانوری نادر و با ارزش از جمله جبیر، پلنگ، هوبره و زاغ بور است.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

کاشان

فرمانده انتظامی کاشان از دستگیری یک نفر فروشنده مواد روانگردان موسوم به ماشروم خبر داد که در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ و فروش اقدام کرده بود.

سرهنگ حسین بساطی در این زمینه تشریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با همکاری کارآگاهان پلیس فتا در پی رصد و پایش فضای مجازی صفحه‌ای را در یک شبکه اجتماعی مشاهده کردند که در آن فردی نسبت به تبلیغ و فروش موادی به نام ماشروم اقدام می‌کرد.

وی افزود: کارشناسان بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند و با تحقیقات علمی و تخصصی موفق شدند، فردی ۲۰ ساله را شناسایی و در هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب کاشان در یک عملیات غافلگیرانه داخل مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی کاشان با اشاره به کشف و ضبط بیش از ۶۸ کیلوگرم مواد اولیه ساخت مخدر ماشروم در جریان بازرسی از مخفیگاه متهم، به کاربران شبکه‌های اجتماعی به ویژه خانواده‌ها هشدار داد، بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند و شهروندان مواردی از این دست را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

مخدر ماشروم، قارچی چتری شکل حاوی ماده توهم‌زای سیلوسایبین و سیلوسین با خاصیت روانگردانی بالا است و به محض ورود در سیستم گردش خون با تقلید از عملکرد سرتونین در مغز، موجب تغییر در آگاهی فرد می‌شود و آسیب‌های جدی به دستگاه عصبی و سلول‌های خاکستری مغز می‌رساند.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۸ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

نایین

فرمانده انتظامی نایین گفت: دستگیری فردی که با بهانه تهیه شکر از ۱۹ قنادی بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان نائین خبر داد.

سرگرد هادی کیام مهر به ایرنا افزود: در پی شکایت تعدادی از متصدیان واحدهای صنفی قنادی مبنی بر کلاهبرداری از آنها، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد : در تحقیقات صورت گرفته از مال باختگان مشخص شد، فردی با مراجعه به آنها با ترفند تهیه شکر ارزان قیمت بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال دریافت کرده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی نایین بیان کرد: برغم اینکه فرد کلاهبردار پاسخگوی تماس های تلفنی خود نبوده و هیچ ردی نیز از وی وجود نداشت اما با اقدامات هوشمندانه و جست و جوهای علمی و تخصصی توسط کارآگاهان مخفیگاه متهم شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

خوانسار

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار گفت: هشت سند تبدیلی از مجموع ۲۴ سند از ابتدای سالجاری تاکنون برای موقوفات این شهرستان صادر شد.

محمد حسین شفاعتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهمترین سند موقوفات این شهرستان زمین ۱۵ هزار متری گورستان متروکه و زمین مزروعی ۱۶۰ هزار متری برای تعمیرات مسجد جامع خوانسار است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار در ادامه به وقف ۲ طبقه مسکونی در خوانسار اشاره کرد و گفت: این وقف در سال جاری و با هدف تامین مسکن برای زوج‌های جوان به ارزش ریالی ۷۰۰ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری اجرای برنامه‌های فرهنگی در موقوفات خوانسار همچون ساییر نقاط کشور تحت تاثیر کرونا بوده است، گفت: در این زمینه تنها ۲ برنامه بصیرت عاشورایی و برگزاری دعای روز عرفه در امامزاده احمد به صورت حضوری برگزار شده است.

شفاعتی افزود: برای برگزاری مراسم روز عرفه و همچنین در قالب طرح بصیرت عاشورایی بیش از یک هزار ماسک در بین عزاداران توزیع شده است و بصورت روزانه اماکن متبرکه خوانسار و سرویس‌های بهداشتی ضد عفونی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه برنامه‌های پیش رو در قالب تولید برنامه و انتشار آن در فضای مجازی تدوین شده است، افزود: کرونا به شدت برنامه‌ها و اقدامات در دستور کار برای موقوفات را تحت تاثیر قرار داده و هر گونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت‌های آینده مبنی بر رفتار این ویروس است. رییس اداره اوقاف و امور خیریه خوانسار در باره اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی در این شهرستان نیز گفت: ۲ طرح نیروگاه خورشیدی در امامزاده احمد با حجم ۲۵ کیلووات و امامزاده سید صالح به میزان ۶ کیلووات در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی سرمایه‌گذاری در این ۲ طرح ۴۶۰ میلیون تومان بوده است که تمام این سرمایه‌گذاری توسط سازمان اوقاف انجام شده و در آینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد. شفاعتی اضافه کرد: در زمان حاضر تنها در زمینه ساخت و سازهای تجاری در موقوفات خوانسار امکان سرمایه‌گذاری وجود دارد.

شهرستان خوانسار دارای ۵۴۰ موقوفه و یک هزار و ۴۵۷ رقبه است،که از این تعداد ۱۸۰ موقوفه انتفاعی (فاقد درآمد) و ۲۹۰ موقوفه متصرفی منفعتی (دارای درآمد) است.

خوانسار با دارا بودن ۸۹۲ کیلومتر مربع مساحت ، یک شهر ، ۱۸ روستا و ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارای آب و هوای معتدل است و در ۱۶۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403