نفت برنت 0.52 درصد افت کرد


نفت برنت 0.52 درصد افت کرد

قیمت هر بشکه نفت برنت با 22 سنت معادل 0.52 درصد کاهش به 41 دلار و 70 سنت رسید.

نفت برنت 0.52 درصد افت کرد

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا موجب کمرنگ شدن امیدها نسبت به ترمیم سریع تقاضای نفت گشته و در شرایطی که قیمت نفت در مسیر ثبت اولین کاهش ماهانه پس از ماه ها افزایش قرار دارد، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 22 سنت معادل 0.52 درصد کاهش به 41 دلار و 70 سنت رسید. نفت برنت در هفته گذشته شاهد افت 2.9 درصدی بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 21 سنت معادل 0.52 درصد افت به 40 دلار و 4 سنت رسید. هفته گذشته قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت 2.1 درصد افت کرده بود.

قیمت نفت برنت در آستانه ثبت اولین کاهش ماهانه طی 6 ماه گذشته قرار دارد. نفت خام آمریکا نیز احتمالا اولین کاهش ماهانه از ماه آوریل را تجربه خواهد کرد. شیوع مجدد کرونا در بسیاری از کشورهای جهان سبب شده تا چشم انداز ترمیم تقاضای نفت مجددا تیره و تار شود.

تحلیلگران ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «موارد ابتلای جدید به کرونا در ایالت های مهم آمریکا شتاب بیشتری گرفته و این نگرانی را ایجاد کرده که تقاضا برای نفت در سه ماهه پایانی سال ترمیم نخواهد شد.»

همچنین به رغم توافق کاهش تولید گروه اوپک پلاس، آمارها نشان می دهد که میزان صادرات نفت ایران و لیبی در هفته های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. با این وجود، محمد بارکیندو دبیرکل اوپک دیروز گفت، حجم ذخایر نفت تجاری در کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای در سه ماهه نخست سال آینده تنها اندکی بالاتر از متوسط پنج سال اخیر خواهد بود و در بقیه ماه های سال به پایین تر از این سطح افت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس