تاکید اعضای شورای شهر مشهد بر ایمن سازی اماکن عمومی


تاکید اعضای شورای شهر مشهد بر ایمن سازی اماکن عمومی

مشهد- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد همزمان با هفتم مهر ماه روز آتش نشانی و ایمنی، بر ایمن سازی اماکن عمومی این کلانشهر سه میلیون نفری تاکید کردند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: باید با همراهی همه دستگاه ها از جمله همراهی دستگاه قضایی ایمنی را به فضاهای عمومی شهر برگردانیم.

محمدرضا حیدری افزود: برای توسعه فرهنگ ایمنی در شهر و بویژه در مجموعه های عمومی، تجاری و اقامتی باید اقدامات لازم انجام شود که همراهی همه دستگاه ها در این زمینه لازم است.

وی ادامه داد: امروز بهانه‌ای است که از آتش نشانانی که برای ایمنی و آسایش شهروندان تلاش کرده و جان خود را به خطر می‌اندازند قدردانی شود.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این راستا به سازمان آتش نشانی مشهد در شورای پنجم اعتبارات مناسبی اختصاص یافت و تجهیزات قابل توجهی برای این سازمان تامین گردید همچنین امروز نیز در مجموع بیش از ۵۰۰ نیروی جدید به کادر خدمات آتش نشانی مشهد افزوده شد.

بهره برداری از سه ایستگاه آتش نشانی تا پایان سال

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد نیز در بخشی از نطق پیش از دستور خود در تشریح عملکرد شورای شهر در زمینه آتش نشانی گفت: تا آغاز فعالیت شورای پنجم ۴۹ ایستگاه آتش نشانی فعال در شهر داشتیم و براساس برنامه عملیاتی باید هشت ایستگاه دیگر افزوده شود که تاکنون سه ایستگاه به بهره برداری رسیده و سه ایستگاه هم تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

بتول گندمی افزود: در بهمن ماه امسال هم احداث ایستگاه آتش نشانی شماره ۵۶ و برج آتش نشان آغاز خواهد شد و هم زمان بازسازی چند ایستگاه قدیمی نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: خرید ۲ دستگاه پلتفرم ۷۲ متری به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال، ۶۱ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اطفای حریق به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ۱۸ عدد موتورسیکلت اطفای حریق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال بخشی از اقدامات این شورا برای تجهیز سازمان آتش نشانی مشهد است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد همچنین به خرید حدود پنج هزار قلم تجهیزات انفرادی اعم از دستکش، چکمه و چراغ قوه به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال برای آتش نشانان مشهد اشاره کرد و گفت: خرید ۲۰۰ قلم تجهیزات مقابله با سیلاب به ارزش ۸۰ میلیارد ریال، تامین و ساخت اولین تریلی آموزشی شهروند به ارزش ۲ میلیارد ریال، خرید چهار دستگاه فوتون عملیاتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال نیز بخش دیگری از اقدامات برای تامین تجهیزات در این سازمان تخصصی است.

وی به آغاز فعالیت گروه بازرسان ویژه کارگروه ایمن سازی اماکن پرخطر در مشهد از ابتدای مرداد ماه امسال اشاره کرد و افزود: جذب ۸۰ بانوی آتش نشان برای آموزش و امور پیشگیری و فعالیت در اماکن عمومی متعلق به بانوان و جذب ۵۳۵ نفر نیروی جدید با اخذ مجوزهای لازم و سیر مراحل قانونی و طی کردن آموزش‌های لازم به منظور تامین نیروی انسانی نیز در این بخش انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی