ترسیب کربن و طرح‌های بیابان‌زدایی خراسان شمالی 50 میلیارد ریال اعتبار گرفت


ترسیب کربن و طرح‌های بیابان‌زدایی خراسان شمالی 50 میلیارد ریال اعتبار گرفت

بجنورد- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پروژه‌های ترسیب کربن و بیابان‌زدایی استان 50 میلیارد ریال اعتبار گرفت که این اعتبار برای نهال کاری و اشتغال روستاییان هزینه می‌شود.

احمد یزدانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس، طرح هایی مانند نهال کاری در گستره ۲۰۰ هکتار و پروژه های داخلی ترسیب کربن مانند آموزش و اشتغال اجرا خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته نیز ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه ترسیب کربن و بیابان زدایی اختصاص یافته بود.

وی افزود: با استفاده از اعتبارات سال ۹۸، هزار و ۳۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی نهالکاری و برای هزار و ۱۰۰ هکتار نیز مدیریت جلوگیری از هدررفت آب انجام شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۵۰۰ هکتار جنگل ایجاد، احیا و اصلاح شد.

وی با بیان این که در مقایسه با استان های کویری وسعت بیابان های خراسان شمالی کم است گفت: این استان ۱۸۳هزار هکتار بیابان دارد که سال گذشته در ۱۰هزار هکتار آن بیابان‌زدایی انجام‌شده است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟