ترسیب کربن و طرح‌های بیابان‌زدایی خراسان شمالی 50 میلیارد ریال اعتبار گرفت


ترسیب کربن و طرح‌های بیابان‌زدایی خراسان شمالی 50 میلیارد ریال اعتبار گرفت

بجنورد- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پروژه‌های ترسیب کربن و بیابان‌زدایی استان 50 میلیارد ریال اعتبار گرفت که این اعتبار برای نهال کاری و اشتغال روستاییان هزینه می‌شود.

احمد یزدانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس، طرح هایی مانند نهال کاری در گستره ۲۰۰ هکتار و پروژه های داخلی ترسیب کربن مانند آموزش و اشتغال اجرا خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته نیز ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه ترسیب کربن و بیابان زدایی اختصاص یافته بود.

وی افزود: با استفاده از اعتبارات سال ۹۸، هزار و ۳۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی نهالکاری و برای هزار و ۱۰۰ هکتار نیز مدیریت جلوگیری از هدررفت آب انجام شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۵۰۰ هکتار جنگل ایجاد، احیا و اصلاح شد.

وی با بیان این که در مقایسه با استان های کویری وسعت بیابان های خراسان شمالی کم است گفت: این استان ۱۸۳هزار هکتار بیابان دارد که سال گذشته در ۱۰هزار هکتار آن بیابان‌زدایی انجام‌شده است.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی