وضعیت 7 شهرستان خراسان جنوبی به لحاظ کرونا پرخطر است


وضعیت 7 شهرستان خراسان جنوبی به لحاظ کرونا پرخطر است

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر چهار شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و سه شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) از نظر شیوع ویروس کرونا هستند.

غلامرضا شریف‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، بشرویه و طبس در وضعیت قرمز، شهرستان‌های خوسف، درمیان و فردوس در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و قاینات در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان سرایان هم در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند.

وی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی همچنان شهرستان بیرجند با ۴۹۵ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت رتبه نخست، سربیشه با ۴۲۲ رتبه دوم، بشرویه با ۳۹۱ رتبه سوم، درمیان با ۳۸۵ نفر رتبه چهارم و شهرستان سرایان با ۳۷۵ رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل کرونا در خراسان جنوبی درخصوص آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا در استان اظهار داشت: نسبت مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اکنون ۵.۱ درصد و میانگین کشوری ۵.۷ درصد است.

وی افزود: میزان مرگ و میر اختصاصی - علیتی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان ۱۵.۴ و در کشور ۳۰.۱ درصد اعلام شده است.

شریف‌زاده بیان کرد: میزان بروز تجمعی بیماری کرونا در استان ۳۸۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و این شاخص در کشور ۵۲۱ است.

وی اظهار داشت: همچنین درصد نمونه‌های مثبت کرونا در استان ۲۱ درصد و در میانگین کشوری ۱۱.۳ درصد است.

وی گفت: شاخص نمونه‌گیری کرونا به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان ۱۸.۱ درصد و کشوری ۴۶.۳ درصد است که وضعیت استان نسبت به وضعیت کشور نامطلوب‌تر است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، ابتدای هفته گذشته از سوی سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزو استان‌های در وضعیت قرمز اعلام شد.

روند ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی پس از خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و خرداد امسال، بار دیگر در شهریورماه صعودی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد