آموزش پیش ‌دبستانی در خراسان جنوبی غیرحضوری است


آموزش پیش ‌دبستانی در خراسان جنوبی غیرحضوری است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش پیش ‌دبستانی در سال تحصیلی جاری به ‌صورت غیرحضوری است و فقط گروه هدف کودکان پنج سال تمام را دربر می‌گیرد.

محمد علی واقعی روز دوشنبه بیان کرد: بنا بر امر حاکمیتی و راهبردهای کلان سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش ‌و پرورش، دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌ دبستانی رایگان، به ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان ابلاغ شد.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و راهبرد کلان سند تحول بنیادین مبنی بر به رسمیت شناختن آموزش‌های دوره پیش ‌دبستانی در سال تحصیلی جاری، از سوی وزارت آموزش‌ و پرورش، دستورالعمل طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی پیش‌ دبستانی رایگان به ادارات کل استان ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: موظف بودن دستگاه تعلیم و تربیت به تدوین اصول، برنامه‌ریزی و تعلیم و توانمندسازی نوآموزان دوره پیش ‌دبستانی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و به ‌منظور استمرار و تکمیل برنامه‌های آموزشی و پرورشی نوآموزان دوره پیش‌ دبستانی و استفاده بهینه از فرصت شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) و مدرسه تلویزیونی ایران از دیگر دلایل ابلاغ این دستورالعمل است.

وی هدف از ارسال این دستورالعمل را جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی استان عنوان کرد و گفت: ایجاد وحدت رویه و توسعه عدالت آموزشی برای تمامی نوآموزان به ‌صورت رایگان و غیرحضوری و رشد همه‌جانبه اوان کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان و با توجه به شرایط موجود ذکر شده است.

فعالیت‌های آموزشی و یادگیری پیش‌ دبستانی مجازی از نوزدهم مهرماه و همزمان با هفته کودک در سراسر کشور و از طریق شبکه آموزش، صدا و سیمای استان‌ها و شبکه شاد آغاز می‌شود.

سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی از ۱۵ شهریور امسال آغاز شد اما حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس