توسعه تجهیزات آتش‌نشانی شهرکرد 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


توسعه تجهیزات آتش‌نشانی شهرکرد 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد گفت: امدادرسانی در ساختمانهای بلند مرتبه نیازمند تامین خودروی نردبام‌دار بلند است،که برای خرید این تجهیزات بیش از 450 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

عنایت‌الله راهنورد روز دوشنبه به مناسبت روز آتش‌نشان در مانور روز آتش نشانی و تقدیر از فعالان این حوزه با اشاره به آپارتمان‌سازی و ساختمان‌های بلند مرتبه در سطح استان با ارتفاع بیش از ۳۰ متر، افزود: تجهیز ناوگان آتش نشانی شهرکرد به خودروی نردبام‌دار بلند مرتبه یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: تجهیزات آتش‌نشانی استان متناسب با رشد صنعت و ساختمانهای بلند مرتبه و فعالیت مراکز تجاری صنعتی نیست و برای ارتقاء سطح ایمنی در استان نیازمند تجهیزات به روز و کارآمد است.

وی با تاکید بر اینکه امدادرسانی در ساختمان‌های بلندمرتبه نیاز به امدادرسانی از خارج ساختمان است که برای این امدادرسانی به نردبام با ارتفاع بالای ۳۰ متر نیاز است، گفت: تامین این خودرو با این تجهیزات، از اعتبارات داخلی شهرداری امکان‌پذیر نیست و باید یک نگاه ویژه ازسوی مدیریت بحران و استانداری به این نیاز شود.

شهردار شهرکرد نیز گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه مدیریت شهری از جمله خدمات‌رسانی به ساختمانهای بلند مرتبه نیاز به تجهیزات به روز است و باید دستگاه‌های مختلف برای تامین این اعتبار همکاری کنند.

بهادر عبدالغنی با اشاره به جانمایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهرکرد گفت: طرح ترافیکی این شهر در دست تهیه است و پیش‌بینی می‌شود ۲ ایستگاه آتش‌نشانی دیگر نیز در سال آینده فعال شود.

وی به تلاش‌های نیروهای آتش نشان در حوزه مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: نیروی ها آتش نشان در حوزه سم پاشی و ضدعفونی کردن معابر نقش مهمی را برعهده داشتند.

مدیرکل بازرسی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:فعالیت نیروهای آتش نشان برای نجات جان افراد در حوادث ستودنی است.

علی احمدی به مشکلات حوزه جذب نیروی انسانی در سالهای گذشته در آتش‌نشانی شهرکرد بر اساس نیاز اشاره کرد و گفت: این افراد از بین جوانان و افراد با انگیزه که در حوزه‌های مختلف ورزشی دارای مهارت بودند انتخاب شدند، اما به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها از جمله رعایت نشدن عدالت استخدامی فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آتش‌نشانی استان گفت: تعدیل نیروی ۳۰ آتش‌نشان از باب این نبود که که آتش‌نشانی کمبود نیرو نداشت.

به گفته وی،هم‌اکنون ۷۰ یا ۸۰ نفر نیروی فعال در شهرداری طبق قانون باید در مشاغل خدماتی مشغول فعالیت باشند اما بدون لحاظ قوانین در حوزه اداری مشغول فعالیت هستند که باید با یک پایش این افراد در سازمان‌های تابع شهرداری به عنوان نیروی خدماتی به کارگیری شوند.

وی با اشاره به اینکه برای جذب نیروی جدید در آتش نشانی و برگزاری آزمون شرط سابقه کار قرار داده شده، گفت: ۳۳ نفر نیروی که تعدیل شدند با شرکت در آزمون می توانند بازگشت به کار داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده " سید محمد مهدی حسینی" امدادگر جمعیت هلال احمر استان که در تاریح ۱۸ تیرماه سال ۹۹ در عملیات اطفاء حریق جنگل منطقه بلوط بلند به شهادت رسید، نیز تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در