آتش‌نشانان قشم تقدیر شدند


آتش‌نشانان قشم تقدیر شدند

قشم- ایرنا- آتش نشانان قشم روز دوشنبه به مناسبت روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی طی آیینی با حضور امام جمعه شهرستان قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تقدیر شدند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دوشنبه در این مراسم گفت: از آتش نشانان مجاهدان گمنامی هستند که در خط مقدم خدمت به مردم، همواره آماده جانفشانی و ایثارند

حمیدرضا مومنی افزود: این جان بر کفان مایه دلگرمی مردم و حادثه دیدگان به شمار می‌روند.

وی افزود: امید است آتش نشانان بتوانند بیش از پیش با سرعت عمل بالا و آمادگی لازم، خسارات احتمالی آسیب دیدگان را به حداقل برسانند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سه برنامه اصلی برای آتش‌نشانان مورد تاکید سازمان منطقه آزاد است که اولی، تجهیز هرچه بیشتر امکانات و ابزار خدمات آتش‌نشانی است.

آتش‌نشانان قشم تقدیر شدند

وی دومین برنامه را سلامت جسمی نام برد و افزود: سلامت روح و جسم نیروهای آتش نشانی، آمادگی همیشگی را در پی دارد و این مهم جز با ورزش منظم اتفاق نخواهد افتاد.

مومنی آخرین برنامه سازمان منطقه آزاد را آموزش مداوم برشمرد و تصریح کرد: آموزش‌های دوره‌ای کوتاه مدت و بلند مدت به همراه آموزش‌های تکمیلی و به روز جهانی لازمه ارایه خدمات بهتر آتش‌نشانان به مردم شهرستان قشم است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر