گل‌دهی درختان کُنار در رودان آغاز شد


گل‌دهی درختان کُنار در رودان آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان گفت: گل دهی درختان کُنار در 250 هزار هکتار از مراتع این شهرستان آغاز شده است.

حسین محسنی‌زاده روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با شروع فصل پاییز و گل دهی این گونه شرایط مناسبی برای پرورش زنبور عسل و تولید عسل با کیفیت در سطح شهرستان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد :جنگل‌های طبیعی کنار به صورت پراکنده در مناطقی مانند بادافشان، خیرآباد و فاریاب گسترش دارند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودان ابرازداشت: وجود این جنگل‌های طبیعی، شهرستان رودان را به یکی از مراکز پرورش زنبور و تولید عسل مرغوب در سطح استان و کشور تبدیل کرده است.

محسنی‌زاده خاطرنشان کرد: زنبورداران می‌توانند از اواسط پاییز تا پایان اردیبهشت در این شهرستان ساکن و به تولید عسل بپردازند.

استان هرمزگان با بیش از یک‌میلیون و صد هزار هکتار عرصه جنگلی، کوهستانی و ساحلی، پوشیده از انواع درختان کَرت، کَهور و کُنار است و این درختان ۲ بار در سال گل می‌دهند و از شرایط مناسبی برای پرورش زنبورعسل برخوردارند.

از دیگر مناطق استان هرمزگان که در آن درختان کنار وجود دارد شهرستان بستک گفتاست که جنگل‌های طبیعی این میوه محلی به صورت پراکنده در مناطق دهنگ، ایلود، لاور میستان، براشت و گچویه گسترش دارند.

این درخت در بیشتر مناطق گرمسیری استان هرمزگان وجود دارد و سالانه زنبورداران استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان، مازندران، زنجان، لرستان، فارس و کرمان برای پرروش زنبود عسل به هرمزگان می‌آیند.

برگ و پوست درخت کُنار را برای مصارف بهداشتی و دارویی بسیار ارزشمند است و میوه کنار به صورت تازه خوری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درخت کُنار در برابر کم آبی و شوری مقاوم و با شرایط اقلیمی جنوب کشور سازگار است.

کُنار درختی با برگ‌های متناوب، تخم مرغی شکل و میوه آن بیضی شکل گرد و به رنگ زرد قهوه ای نورپسند است و در خاک‌های رستی ـ شنی، سبک و عمیق می‌روید و به خوبی بذر آن تکثیر می‌شود، این درخت در تابستان به خواب می‌رود که باعث کاهش نیاز آن به آب و میزان تبخیر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق