عربستان رسما واردات محصولات ترکیه را ممنوع کرد


عربستان رسما واردات محصولات ترکیه را ممنوع کرد

مقامات عربستان ورود کالاهای ساخت ترکیه را ممنوع و کسب و کارهای داخلی را تحت فشار گذاشته‌اند تا با ترکیه و صنایع آن معامله نکنند.

عربستان رسما واردات محصولات ترکیه را ممنوع کرد

به گزارش پول نیوز به نقل از احوال نیوز، تصمیم عربستان سعودی مبنی بر ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه در این هفته اجرایی می‌شود. به این ترتیب ضربه دیگری به اقتصاد ترکیه که همین حالا هم از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده وارد می‌شود.

ریاض در سال گذشته یک ممنوعیت غیررسمی بر واردات محصولات ترکیه اعمال کرد که شامل منسوجات و غذاهای فاسدشدنی می‌شد.

عربستان صدها کامیون ترکیه را در مرزها و هزاران بسته کالا از طرف ترکیه را در فرودگاه های خود نگه داشته است. این کامیون ها پس از مداخله دیپلماتهای ترکیه در عربستان اجازه ورود به این کشور را پیدا کردند.

در 2017، زمانی که یک بلوک به رهبری عربستان روابط با قطر را متوقف کرد، آنکارا از نظر اقتصادی و نظامی از دوحه حمایت کرد. روابط دیپلماتیک بین عربستان و ترکیه پس از یک بحران سیاسی بین دو کشور بر سر قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار عربستان در استانبول بدتر شد و باعث شد گروه‌های تجاری عربستان از جمله اتاق بازرگانی و صنعت ریاض خواستار تحریم کامل محصولات ترکیه شوند.

مقامات عربستان کسب و کارهای داخلی را تحت فشار گذاشته اند تا با ترکیه و صنایع آن معامله نکنند. روزنامه ترکی «دنیا» گزارش داد دولت عربستان با تک تک کسب و کارها تماس گرفته و به آنها دستور داده با شرکت های ترکیه تجارت نکنند و هیچ کالای ساخت ترکیه را نخرند. دولت عربستان اعلام کرد شرکتهایی که از این دستور تبعیت نکنند جریمه خواهند شد.

عربستان همچنین کمپینی به راه انداخته تا شهروندانش را از سفر به ترکیه منع کند.

رسانه های عربستان ترکیه را به عنوان یک مقصد خطرناک به خاطر افزایش جنایت علیه شهروندان سعودی و جرایم مسلحانه معرفی می‌کنند. سفارت عربستان در آنکارا هم در مورد افزایش خشونت علیه شهروندان سعودی هشدار داده است. تعداد گردشگران سعودی که سال گذشته وارد ترکیه شدند، 17 درصد کاهش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403