تاخیر یک ساله ماموریت ارسال هواپیمای بدون سرنشین Dragonfly به تایتان


تاخیر یک ساله ماموریت ارسال هواپیمای بدون سرنشین Dragonfly به تایتان

رسانه کلیک – ناسا اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین Dragonfly قرار است ماموریت خود را با تقریبا یک سال تاخیر نسبت به موعد قبلی به انجام رساند. اگر شما نیز منتظر ارسال هواپیمای بدون سرنشین Dragonfly توسط ناسا به بزرگ‌ترین قمر زحل، تایتان هستید، متأسفانه باید کمی صبورتر باشید. به دلیل برخی عوامل “خارجی” ، سازمان ملی هوانوردی و […] نوشته تاخیر یک ساله...

رسانه کلیک – ناسا اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین Dragonfly قرار است ماموریت خود را با تقریبا یک سال تاخیر نسبت به موعد قبلی به انجام رساند.

اگر شما نیز منتظر ارسال هواپیمای بدون سرنشین Dragonfly توسط ناسا به بزرگ‌ترین قمر زحل، تایتان هستید، متأسفانه باید کمی صبورتر باشید. به دلیل برخی عوامل “خارجی” ، سازمان ملی هوانوردی و فضا ایالات متحده آمریکا یا به اختصار ناسا قصد دارد تا ماموریت پرتاب هواپیمای بدون سرنشین Dragonfly را تقریباً یک سال از 2026 تا 2027 به تأخیر بی‌اندازد. یکی از عوامل خارجی موثر در این تاخیر، همه‌گیری COVID-19 که باعث کاهش بودجه تخصیص داده شده به بخش علوم و سیاره این سازمان شده است.

طبق اعلام ناسا، مقصد بعدی این سازمان در منظومه شمسی، جهان بی‌نظیر و غنی از مواد ارگانیک تیتان است. تایتان که به بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل معروف است، مقصد هواپیمای بدون سرنشین Dragonfly خواهد بود و این هواپیمای یدون سرنشین ماموریت دارد تا برای یافتن عناصر سازنده زندگی در این قمر جستجوی پروازهای مختلفی را انجام می دهد و از سایت‌های اطراف قمر یخی زحل نمونه برداری و آن‌ها را بررسی کند.

این هواپیمای بدون سرنشین احتمالا در سال 2026 به فضا پرتاب می شود و در سال 2034 باز خواهد گشت. این هواپیما ماموریتی ۹ ساله را برای کشف تایتان به انجام خواهد داد و به ده‌ها مکان امیدوار کننده در تیتان پرواز خواهد کرد و به دنبال فرآیندهای شیمیایی معمول باکتری‌های مفید و قابلیت سکونت در تیتان است. این اولین باری است که ناسا ماموریت خود را با یک وسیله نقلیه چند روتور برای اکتشاف در سیاره دیگری می‌فرستد.

این هواپیما هشت روتور دارد و مانند یک پهپاد بزرگ پرواز می کند. Dragonfly از اتمسفر متراکم تیتان – چهار برابر متراکم تر از زمین – استفاده خواهد کرد تا اولین وسیله نقلیه‌ای پرنده‌ای باشد که کل ظرفیت ترابری خود را به مکان های جدید با تکرارهای هدفمند برای جستجوی مواد موجود در سطح منتقل می کند.

تایتان می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا فرآیند‌های اولیه رخ داده در ابتدای پیدایش زمین را کشف کنند. Dragonfly محیط های مختلفی را از تپه های آلی تا کف دهانه های این قمر برای کشف احتمال وجود آب مایع و مواد آلی پیچیده مهم برای زندگی جستجو می‌کند. احتمال دارد اسن مواد ارگانیک ساده دهها هزار سال با هم وجود داشته باشند. ابزارهای این هواپیما بررسی می کند که فرآیند‌های مربوط به باکتری‌های مهم تا چه حد در این قمر پیشرفت کرده است.

Dragonfly همچنین ویژگی های جوی و سطحی تاینان و مخازن مایع و اقیانوس زیر سطح آن را بررسی می کند. علاوه بر این ، ابزارها به دنبال شواهد شیمیایی مربوط به وجود زندگی در گذشته یا حال هستند. با توجه به زمان ماموریت این هواپیما ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا ما در مورد Titan اطلاعات بیشتری کشف کنیم و اگر همه چیز خوب پیش رود، Dragonfly اطلاعات مفید و ارزش‌مندی را از حیات در فراسوی زمین و این قمر اسرارآمیز زحل برای ما اشنا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...