جریمه در انتظار رانندگانی که عوارض الکترونیک را پرداخت نمی کنند


جریمه در انتظار رانندگانی که عوارض الکترونیک را پرداخت نمی کنند

خادمی گفت: رانندگانی که عوارض الکترونیک را پرداخت نکنند، ظرف 72 ساعت جریمه خواهند شد.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در خصوص تکلیف رانندگانی که عوارض الکترونیکی را پرداخت نمی‌کنند، گفت: براساس تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه، رانندگانی که اقدام به پرداخت عوارض الکترونیکی به ویژه در آزادراه‌های تهران_ شمال و همت _کرج نمی‌کنند، جریمه خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: متاسفانه در 6 ماهه گذشته استقبال مردم در پرداخت عوارض الکترونیکی بسیار کم بود همین موضوع باعث نگرانی سرمایه‌گذاران به ویژه در آزادراه تهران_ شمال و همت_ کرج شده بود به طوری که آنها اقدام به گرفتن عوارض به صورت نقدی و دستی کرده بودند.

رانندگان اهتمام زیادی برای پرداخت الکترونیکی عوارض نداشتند
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: علی رغم گذشت 6 ماه از سرمایه گذاری هنوز بازگشت سرمایه چندان قابل توجه نبوده و با وجود آن که پیامک به رانندگان از طرف شرکت سرمایه گذاری ارسال می‌شد اما اهتمام زیادی برای پرداخت آنها وجود نداشت.

خادمی یاد آور شد: بر اساس تفاهم نامه با پلیس راه هم اکنون پیامک از طرف پلیس به رانندگان ارسال می شود و آمارهای اولیه نشان می‌دهد که استقبال مردم از این موضوع بسیار خوب بوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: الکترونیک کردن عوارض علاوه بر آنکه باعث کاهش شیوع ویروس کرونا می‌شود، نقش بسیار موثری در کاهش ترافیک های چند کیلومتری و همچنین کاهش مصرف سوخت و در حوزه ملی باعث حفظ محیط زیست می شود.

خادمی تصریح کرد: این پیامک از طرف پلیس را به عنوان هشدار تلقی می شود و پیش از این مردم اقدام به پرداخت عوارض نمی‌کردند اما هم اکنون اطمینان مردم در پرداخت عوارض بیشتر شده و به نوعی هشدار هم برای مسافران و مالکان محسوب می‌شود چرا که عدم پرداخت عوارض باعث جریمه آنها می‌شود .

خادمی افزود: این رانندگان 72 ساعت فرصت دارند که از طریق اپلیکیشن ها اقدام به پرداخت عوارض کنند

او بیان کرد: الکترونیکی کردن عوارض علاوه بر آنکه باعث کاهش شیوع ویروس کرونا می‌شود نقش بسیار موثری در کاهش ترافیک‌های چند کیلومتری و همچنین کاهش مصرف سوخت دارد و در حوزه ملی هم باعث تلف شدن کمتر وقت مردم و حفظ محیط زیست می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور توضیح داد: در شرایط کرونا هم وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده بودند که تمامی عوارضی‌ها باید الکترونیکی شوند.

خادمی بیان کرد: ارسال این پیامک از طرف پلیس به عنوان هشدار تلقی می‌شود و پیش از این مردم توجه چندانی به پیامک از طرف شرکت‌های سرمایه گذاری نمی‌کردند، اما هم اکنون اطمینان مردم در پرداخت عوارض بیشتر شده و به نوعی هشدار هم برای رانندگان هم محسوب می‌شود، چرا که عدم پرداخت عوارض باعث جریمه آن‌ها می‌شود.

افتتاح راه آهن خواف هرات تا پایان پاییز
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره راه آهن خواف-هرات هم گفت: این راه آهن در پاییز به بهره برداری می‌رسد مراحل پایانی آن در حال انجام است و اولین راه آهنی است که در سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

او توضیح داد: از 145 کیلومتر این راه‌آهن 125 کیلومتر سیر در آن انجام می‌شود تنها 15 کیلومتر در داخل خاک افغانستان باقی مانده که در حال زیر کوبی و روسازی آن هستیم.

خادمی بیان کرد: 50 کیلومتر از این راه آهن در داخل ایران و 50 کیلومتر هم در داخل خاک افغانستان است، هم اکنون در حال ایجاد ایستگاه‌های راه آهن ایران و عراق هستیم.

او تصریح کرد: این خط تا پاییز آماده می‌شود و 125 کیلومتر آن تا مرز نقطه صفر مرزی انجام شده و 66 کیلومتر باقی مانده در خاک افغانستان، در تعهد کشور افغانستان است که به نظر می‌رسد در حال رایزنی برای انتخاب پیمانکاران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟