معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه الزامی نیست


معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه الزامی نیست

بوشهر- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای همه قشرهای جامعه الزامی نیست و اولویت با زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان است.

یحیی رضایی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نمی‌کند بلکه فقط به پزشکان و کادر بهداشت و درمان اطمینان می‌دهد که اگر در ۶ ماه دوم سال فردی علامت‌دار شد، بیماری او آنفلوآنزا نیست.

وی بیان کرد: در این ارتباط تزریق واکسن آنفلوآنزا تنها برای گروه‌های هدف تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیه می‌شود.

رضایی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌ها، افرادی که سالم هستند و دارای هیچ بیماری زمینه ای نیستند اجازه دهند واکسن آنفلوآنزا در گام نخست در اختیار جامعه هدف قرار گیرد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۶ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا وارد استان شده و براساس برنامه ریزی انجام شده مرحله نخست این سهمیه در اختیار معاونت بهداشتی قرار می‌گیرد و این معاونت واکسن‌ها را در اختیار مراکز بهداشتی قرار می‌دهد.

به گفته رضایی، این گروه از واکسن‌ها در اختیار افرادی که دارای پرونده بهداشتی هستند از جمله زنان باردار، افراد دارای بیماری زمینه ای، افرادی که پیوند عضو شده اند و کارکنان بهداشت و درمان که در معرض خطر هستند به صورت رایگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مرحله دوم سهمیه واکسن نیز دراختیار داروخانه‌های بخش خصوصی قرار می‌گیرد که اولویت توزیع واکسن‌ با افراد ۶۰ سال به بالا، کودکان، افرادی که دارای نقص ایمنی و بیماران خاص هستند قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هنوز مرحله دوم واکسن وارد استان نشده است، یادآورشد: قیمت واکسن به صورت آزاد که باید در سطح داروخانه‌ها توزیع شود ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است.

رضایی اضافه کرد: در زمان حاضر هیچ واکسنی برای کرونا تولید نشده و تنها راه مبتلا نشدن به این ویروس رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شستن مداوم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی است که باید افراد نسبت به رعایت این اصول اقدام کنند و تصور نکنند با استفاده از واکسن آنفلوآنزا دیگر به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند، این یک تصور غلط است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا از امروز تا نیمه مهر است و پس از تزریق واکسن، ۲۰ روز زمان نیاز است تا فرد ایمن شود.

وی یادآور شد: علائم بیماری آنفلوآنزا مانند کرونا است، پس با تزریق این واکسن افراد آسیب‌پذیر ایمن شده و اگر دچار ویروس کرونا شوند راحت‌تر تفکیک می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس