هشدار گورباچف درباره تشدید درگیری ها در قره باغ


هشدار گورباچف درباره تشدید درگیری ها در قره باغ

اگر یکی از طرفین ارمنستان یا آذربایجان در درگیری قره باغ بخواهد پیروز شود، این امر منجر به تشدید و درگیری برای سالهای طولانی خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور سابق اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی ، میخائیل گورباچف​​، در مورد اوضاع وخیم در قره باغ گفت که اگر یکی از طرفین بخواهد پیروز شود، این امر فقط منجر به تشدید و درگیری برای سالهای طولانی خواهد شد. برعکس ، لازم است برای بهبود روابط بین دو طرف تلاش کنیم و به طور مشترک به دنبال راهی برای برون رفت از آن باشیم. یافتن راه حل می تواند به نفع دو ملت باشد.

در اوایل روز یکشنبه ، وزارت دفاع آذربایجان گفت که نیروهای مسلح ارمنستان به شهرک های واقع در خط تماس در قره باغ تیراندازی کردند ، بر اساس این داده ها ، غیرنظامیان کشته شده اند. به گفته وزارت دفاع ارمنستان ، قره باغ "تحت حملات هوایی و موشکی قرار گرفت." وهرم پوگوسیان ، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور جمهوری نا شناخته قره باغ کوهستانی ، گزارش داد که شهرک های مسکونی در قره باغ ، از جمله پایتخت استپاناکرت ، مورد آتش توپخانه قرار گرفت و او مردم را به پنهان کردن دعوت کرد. مقامات NKR به رسمیت شناخته نشده حکومت نظامی و بسیج در قره باغ را اعلام کردند. کابینه وزیران ارمنستان نیز به دلیل اوضاع قره باغ، حکومت نظامی و بسیج عمومی اعلام کرد. باکو گفت که هیچ نیازی به بسیح نیروهایش نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟