واکنش ائتلاف نصر به مقاله «کیهان»


واکنش ائتلاف نصر به مقاله «کیهان»

ائتلاف نصر به رهبری «حیدر العبادی» تعرض به مقام شامخ مرجعیت توسط یک نشریه ایرانی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش جام نیوز، ائتلاف نصر به ریاست «حیدر العبادی» با انتشار بیانیه ای در واکنش به مقالۀ نشریۀ «کیهان» در انتقاد از موضع مرجعیت عالی شیعه درباره نقش سازمان ملل در انتخابات عراق، هرگونه تعرض به مقام شامخ مرجعیت در نجف اشرف را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده که «تعرض به مقام شامخ مرجعیت عالی در نجف اشرف ازجانب هر کسی که باشد به شدت محکوم است و تعرض آشکار به حق عراق و ملتش و سلامت نظام سیاسی آن شمرده می شود.

ائتلاف نصر تأکید کرده که «مرجعیت آیت الله عظمی سیستانی همواره مرجعیت ملی حامی منافع عراق بوده و همه توصیه ها و رهنمودهای ایشان در راستای منافع عراق و سلامت امروز و فردای آن بوده و خواهد بود».

پیش از این «حسین شریعتمداری» در مؤسسه روزنامه «کیهان» در ایران، با انتشار مقاله ای از آنچه «پوشش غلط اظهارات مرجعیت عالی شیعه توسط دفتر ایشان» خواند انتقاد کرد و این اظهارات را خلاف آیه مربوط به عدم «پذیرش داوری از طاغوت» دانست.

او ضمن انتقاد از این بیانیه تأکید کرد که چنین چیزی از «ساحت قدسی» مرجعیت به دور است و افزود که ازسوی دفتر مرجعیت اشتباهی در این موضوع رخ داده و گفت که «انتظار است که دفتر مرجعیت این گزارش را تصحیح کند».

میدل ایست نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...