باکیده: پویایی سینما در گرو چرخه اقتصادی صحیح است


باکیده: پویایی سینما در گرو چرخه اقتصادی صحیح است

مدیر بخش جشنواره‌جشنواره‌های جشنواره فیلم مقاومت گفت: سینما وقتی به پویایی می‌رسد که بخش‌خصوصی وارد شود و سرمایه‌گذاری کند که این امر البته در گرو بازگشت سرمایه و چرخه اقتصادی صحیح سینما است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ناصر باکیده، مدیر بخش جشنواره‌جشنواره‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اشاره به استقبال خوب سینماگران از بخش جشنواره‌جشنواره‌ها گفت: تعداد 214 اثر در این بخش به دبیرخانه شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در زمینه‌های فیلم سینمایی، نماهنگ، پویانمایی، مستند بلند و کوتاه و فیلم داستانی رسید که بیش از 50 اثر فیلم سینمایی است.

وی با اشاره به پرهیز از نگاه سلیقه‌ای به آثار چهار دهه سینمای دفاع‌مقدس، اظهار داشت: هیئت‌داوران متشکل از 40 نفر از سینماگران، تهیه‌کنندگان، مدیران و منتقدان است که با خرد جمعی فیلم‌های 40 ساله اخیر در حوزه دفاع‌مقدس را مورد ارزیابی قرار دادند و در نهایت از بین 40 فیلم سینمایی، 12 فیلم به مرحله داوری راه یافتند. با توجه به اعضا می‌توان ادعا کرد فضای حاکم بر هیئت‌انتخاب به نوعی فضای آکادمیک است.

باکیده با بیان اینکه در این بخش، فیلمسازان سه نسل از انقلاب حضور دارند، تصریح کرد: معیارهای داوری کاملاً مشخص است گرچه همه فیلم‌ها پیش‌تر در جشنواره‌های داخلی عنوان بهترین را کسب کرده بودند؛ خوشبختانه تهیه‌کنندگان از این بخش نو و رو به جلو، استقبال خوبی کردند.

وی اضافه کرد: این بخش سبب می‌شود رخدادهای 40 ساله سینما در قالب یک بخش مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند و روند محتوایی و فنی آثار سینمای دفاع‌مقدس، کاستی‌ها و خلاءها دیده شوند.

باکیده با اشاره به ضرورت اصلاح نگرش مدیران فرهنگی به سینمای دفاع‌مقدس، ادامه داد: نگاه گلخانه‌ای به سینما سبب شده سینمای دفاع‌مقدس با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شود؛ علاوه بر آن باید دانست سینما اساساً درگیر مسائل اقتصادی است و تا این مسائل حل نشوند و سینما از فضای گلخانه‌ای خارج نشود، همه حمایت‌ها از این سینما به یک تبصره وابسته است.

وی در پایان گفت: آبیار، قیدی، مهدویان، توکلی و جعفری و دیگران، همگی از سینماگران نسل جدید حوزه دفاع‌مقدس‌اند که عملکرد خوبی در سینما داشته‌اند اما سینما وقتی به پویایی می‌رسد که بخش‌خصوصی وارد شود و سرمایه‌گذاری کند که این امر البته در گرو بازگشت سرمایه و چرخه اقتصادی صحیح سینما است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟