نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد خراسان جنوبی شد/ توزیع در مراکز بهداشتی درمانی


نخستین محموله واکسن آنفلوآنزا وارد خراسان جنوبی شد/ توزیع در مراکز بهداشتی درمانی

آهنی از ورود پنج هزار و 700 واکسن آنفلوآنزا به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در مرحله اول توزیع، واکسن آنفلوآنزا صرفا به گروه های در معرض خطر، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان به صورت رایگان ارائه می‌شود.

«غلامرضا آهنی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد: هم اکنون نخستین محموله (پنج هزار و ۷۰۰ دوز) واکسن آنفلوآنزا وارد خراسان‌ جنوبی شده است و در این مرحله تنها در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه سهمیه پیش بینی شده برای استان خراسان جنوبی ۱۵ هزار عدد واکسن آنفلوآنزا است، گفت: این واکسن‌ها به صورت رایگان در اختیار گروه هدف نخست شامل زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج و کارکنان بهداشت و درمان که در معرض خطر هستند، قرار می‌گیرد.

آهنی یکی دیگر از گروه‌های اولویت‌دار برای دریافت واکسن آنفلوآنزا را مادران باردار خواند و خاطرنشان کرد: واکسن مورد نیاز آنها از طریق شبکه‌های بهداشت و برای مادران باردار دارای پرونده توزیع می‌شود.

واکسن هنوز به داروخانه ها عرضه نشده است

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ سهمیه واکسن آنفلوآنزای به داروخانه‌های استان تحویل نشده است، تصریح کرد: در مرحله بعدی واکسن آنفلوآنزا بین داروخانه‌ها توزیع می شود که از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان‌ کرد: هیچ داروخانه‌ای حق پیش ثبت نام یا قول دادن به مردم برای فروش این واکسن را در زمان حاضر ندارد.

گفتنی است؛ آنفلوآنزا، یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است؛ ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق حاد انسانی از طریق ترشحات آلوده فرد مبتلا منتقل می‌شود بنابراین باید از تماس دست با چشم و بینی خودداری شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه