لزوم استفاده از غنای مرودشت در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی


لزوم استفاده از غنای مرودشت در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی

مردانی گفت: مرودشت در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی غنی است و می تواند موجب توسعه روستاهای این شهرستان شود که باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف، جوامع محلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهمن مردانی»، امروز (یکشنبه 6 مهر) با تبریک روز جهانی گردشگری به فرصت کم نظیر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در مرودشت اشاره کرد و در یک سخنرانی مجازی به خبرنگاران گفت: با انجام برنامه های بلند مدت در گردشگری، می توان به زمینه های اقتصادی و فرهنگی مطلوبی دست یافت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت افزود: صنعت گردشگری به برنامه مدیریتی جامع از سوی متولیان نیاز دارد و با توجه به ظرفیت های مرودشت در گردشگری در سال های اخیر شاهد ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی و روبنایی، توسعه هدفمند گردشگری روستایی، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و ... بوده ایم.

مردانی اضافه کرد: مرودشت در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی نیز غنی است که می تواند موجب توسعه روستاهای این شهرستان شود و مورد توجه دستگاه‌های مختلف و جوامع محلی قرار دارد.

وی تاکید کرد: ثبت نام روستاهای مرودشت در فهرست روستاهای هدف گردشگری برای حفظ بافت این روستاها اقدام مطلوبی است که فرصت برگزاری کارگاه های صنایع دستی، رویداد ها و جشنواره های روستایی، ثبت ملی و شناساندن میراث ناملموس آنها را فراهم می کند.

مردانی ادامه داد: تمامی این اقدامات باید با هدف ایجاد اشتغال پایدار روستایی انجام شوند تا محصولات باغی، صنایع دستی و ... روستایی مورد معرفی و فروش قرار بگیرند.

مردانی تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش گردشگری مرودشت، فرصت کم نظیری است و در سال های اخیر، فرصت برای ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز فراهم شده است.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان