رایج‌ترین مشکلات هواوی وای 7 پرو (2019) + راه حل


رایج‌ترین مشکلات هواوی وای 7 پرو (2019) + راه حل

گجت نیوز با بررسی مشکلات هواوی وای 7 پرو (2019) – (2019) Huawei Y7 Pro به شما در حل و جلوگیری از بروز مشکلات گوشی هواوی وای 7 Pro کمک خواهیم کرد. تلفن‌های هوشمند بر همه چیز پیرامون ما حاکم هستند و این واقعیت دنیای امروز است. تلفن‌های هوشمند بهترین گجت‌هایی هستند که می‌توان با آن‌ها بر... نوشته رایج‌ترین مشکلات هواوی وای 7 پرو (2019) + راه حل...

با بررسی مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) – (۲۰۱۹) Huawei Y7 Pro به شما در حل و جلوگیری از بروز مشکلات گوشی هواوی وای ۷ Pro کمک خواهیم کرد.

تلفن‌های هوشمند بر همه چیز پیرامون ما حاکم هستند و این واقعیت دنیای امروز است. تلفن‌های هوشمند بهترین گجت‌هایی هستند که می‌توان با آن‌ها بر چالش‌های زندگی غلبه کرد. بسیاری از گوشی‌های هوشمند از کیفیت بالایی برخوردارند و زمانی که برای اولین بار عرضه می‌شوند، بسیاری از افراد از ویژگی‌های آن‌ها متحیر می‌شوند. اما همین گوشی‌ها هم عاری از عیب و نقص نیستند و ما شاهد گزارشات و شکایت‌های زیادی از سوی کاربران بوده‌ایم. گوشی هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) یکی از همین موارد است. اگر شما هم یکی از صاحبان این گوشی هستید، بهتر است این مطلب را مطالعه کنید. زیرا در این مطلب قصد داریم تا رایج‌ترین مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) را مورد بررسی قرار دهیم.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹)

هر سال موارد زیادی به از بین بردن مشکلات گوشی‌ها اضافه می‌شود که با رعایت و انجام آن موارد عمر گوشی شما حدود ۴۰ درصد افزایش می‌یابد. روش‌هایی وجود دارند که شما با کمک آن‌ها می‌توانید مشکلات گوشی خود را حل کنید. سعی کرده‌ایم تا این موارد را واضح و کامل توضیح دهیم تا کمکی باشد برای افرادی که با این مشکلات مواجه شده‌اند.

مشکل در اتصالات

در این‌جا راه حل‌های مربوط به مشکل اتصالات که یکی از رایج‌ترین مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) است را آورده‌ایم، پس برای رفع این گونه مشکلات در گوشی خود موارد زیر را با دقت بررسی کرده و انجام دهید.

مشکل در اتصال بلوتوث: ابتدا مطمئن شوید که مشکل از گوشی یا دستگاهی که می‌خواهید به آن متصل شوید، نیست. اطمینان حاصل کنید که هیچ محدودیتی که بتواند روی توانایی تبادل اطلاعات تاثیر بگذارد، در تلفن شما اعمال نشده است. گاهی ممکن است که این مسئله به دلیل پر بودن یا مشکل داشتن فضای ذخیره سازی دستگاه گیرنده باشد. مطمئن شوید که وجود ویروس یا هر چیزی که امنیت تلفن را تهدید می‌کند، باعث به وجود آمدن ای مشکل نشده است. مطمئن شوید که بلوتوث دستگاه‌ها به درستی باهم جفت شده‌اند و باعث بروز چنین مسئله‌ای نشده‌اند. وارد تنظیمات بلوتوث شوید و تاریخچه آن را پاک کنید. احتمالا انجام این کار مشکل را رفع خواهد کرد. بروز این مسئله می‌تواند به دلیل مشکل سازگاری باشد. در برخی موارد نسخه‌های بلوتوث در هر دو دستگاه متفاوت است و آن ها از یکدیگر پشتیبانی نمی‌کنند. اطمینان حاصل کنید که مشاهده یا نمایش بلوتوث شما روی حالت هیدن یا مخفی قرار ندارد. زیرا با مخفی بودن بلوتوث دستگاه‌های اطراف شما قادر به شناسایی آن نخواهند بود. این مورد نیز می‌تواند دلیلی برای بروز این مشکل باشد. ممکن است سایز داده‌هایی که از طریق بلوتوث ارسال می‌کنید زیاد باشد. به یاد داشته باشید که حالت ایده آل ارسال داده‌ها تا حداکثر ۱۰۰ مگابایت در یک ارسال است. ممکن است بروز این مشکل به دلیل پاک نکردن دیتای حافظه نهان – Cache برنامه‌های نصب شده روی گوشی باشد. احتمالا با پاک کردن حافظه نهان این برنامه‌ها مشکل رفع خواهد شد. احتمال دارد که درایورهای بلوتوث دچار مشکل شده باشند و شما با چنین مسئله‌ای مواجه شده باشید. نصب برنامه‌های متفرقه روی گوشی نیز می‌تواند عملکرد بلوتوث را به طور کامل متوقف کند. اگر این مشکل ایجاد شده در گوشی شما موقتی باشد، با ری استارت کردن گوشی به طور کامل رفع خواهد شد. این مورد را امتحان کنید. اگر تغییراتی در تنظیمات بلوتوث گوشی خود ایجاد کنید با این مشکل مواجه خواهید شد. تلفن خود را به نسخه جدید سیستم عامل به‌روزرسانی کنید، زیرا انجام این کار می‌تواند اشکالات بلوتوث را برطرف کند. مشکل در اتصال وای فای/اینترنت: دلیلی که می‌تواند باعث بروز این مشکل شود، پیکربندی نادرست روتر Wi-Fi است. بسیاری از اشکالات مرتبط با این مسئله می‌تواند بر عملکرد Wi-fi تاثیر بگذارد. ممکن است که به دلایل احتمالی، اتصال اینترنت با اشتباه شما یا ارائه دهنده شبکه غیرفعال شده باشد. دلیل بروز این مشکل فاصله زیاد روتر با شما یا دستگاه شما می‌تواند باشد. سیگنال ضعیف می‌تواند این مشکل را ایجاد کند. پس بهتر است برای رفع این مسئله روتر خود را در یک مکان مرکزی قرار دهید. احتمال دارد که این مشکل با یک ریبوت ساده گوشی برطرف شود. این مورد را امتحان کنید. ممکن است که این مشکل با آنتن وای فای گوشی هوشمند شما ارتباط داشته باشد. گاهی اوقات مشکل سخت افزاری مرتبط با یکی از اجزای موجود در گوشی می‌تواند عملکرد Wi-Fi را متوقف سازد. احتمال دارد که امنیت اتصال وای فایی که شما قصد اتصال با آن را دارید، غیرفعال شده باشد. مطمئن شوید که هیچ تغییراتی در تنظیمات پیش فرض LAN ایجاد نشده است. ممکن است اتصال شما به اینترنت محدودیت داشته باشد و شما هنگام استفاده از حد مجاز آن عبور کرده و با این مشکل مواجه شده باشید. اگر چندین دستگاه به طور همزمان به یک اینترنت متصل شده باشند به احتمال زیاد با این مشکل مواجه خواهید شد. در صورت دانلود داده‌ از وب سایت‌های محدود شده، با این مشکل مواجه خواهید شد.

تخلیه‌ی سریع باتری و کند شارژ شدن گوشی

سطح روشنایی صفحه نمایش گوشی نباید خیلی زیاد باشد، زیرا روشنایی بیش از حد صفحه می‌تواند باعث تخلیه‌ی سریع باتری گوشی شما شود. کند شارژ شدن گوشی می‌تواند به دلیل استفاده از یک شارژر خراب یا وجود مشکل در پورت شارژ تلفن باشد. مطمئن شوید که ویژگی‌هایی مثل هات اسپات، GPS، چراغ قوه و گزینه اشتراک صفحه نمایش در صورت عدم استفاده روشن نیستند. احتمال دارد که دستگاه شما در حال به‌روزرسانی برنامه‌های موجود در پس زمینه گوشی باشد و همین امر موجب تخلیه‌ی سریع باتری گوشی شما شده باشد. سلامت کلی باتری گوشی خود را بررسی کنید. مواردی وجود دارند که می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند. برای حل این مشکل می‌توانید گوشی خود را ریبوت کنید. ممکن است که گوشی شما تحت تاثیر وجود ویروس قرار گرفته و دچار این مشکل شده باشد. ممکن است که بروز این مشکل به دلیل نصب یک رام سفارشی یا نصب چندین برنامه متفرقه در گوشی ایجاد شده باشد. گاهی اوقات این مشکل زمانی رخ میدهد که کاربران به جای لوازم جانبی خود گوشی از لوازم جانبی متفرقه استفاده می‌کنند. مورد دیگری که در کاهش سریع باتری تاثیر گذار است، فعال کردن اعلان‌ها یا نوتیفیکیشن برنامه‌ها است. اینترنت دیتای گوشی را فقط در صورت لزوم روشن کنید تا باتری گوشی به سرعت تخلیه نشود.

مشکلات مربوط به شبکه/سیم کارت

یکی از رایج‌ترین مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) مشکلات مربوط به سیم کارت یا شبکه است. برای رفع اینگونه مشکلات موارد زیر را مطالعه کنید.

اطمینان حاصل کنید که نوع گوشی شما با فرکانس ارائه دهنده شبکه سازگار است. دلیل دیگری برای بروز این مسئله می‌توان نام برد، اشتباه قرار دادن سیم کارت در گوشی است. بنابراین سیم کارت را از گوشی خارج کرده و مجددا آن را با دقت در گوشی خود قرار دهید. ممکن است که اسلات و خشاب سیم کارت گوشی شما دچار آسیب فیزیکی شده باشند. علاوه بر این موارد سیم کارت خود را نیز بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر برای امنیت سیم کارت دسترسی به آن را با گذاشتن رمز عبور محدود کرده‌اید، قبل از قرار دادن آن در گوشی رمز عبور را پاک کنید. اگر به جای اسلات سیم ۱ سیم کارت ۴G خود را اسلات سیم ۲ قرار دهید، با این مشکل مواجه خواهید شد. فعال کردن حالت پرواز گوشی نیر باعث خاموش شدن سیم کارت و بروز این مشکل خواهد شد. اگر اخیرا آن را روشن کرده و فراموش کرده‌اید که آن را خاموش کنید با این مشکل مواجه خواهید شد. گزینه انتخاب شبکه را باز کرده و انتخاب شبکه را روی حالت خودکار قرار دهید. احتمال دارد که گوشی هوشمند شما مشکلی در رابطه با آنتن سیگنال داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است که عدم استفاده طولانی مدت از سیم کارت باعث غیرفعال شدن سرویس‌های آن شده باشد. ممکن است شما در جایی مانند یک زیرزمین قرار گرفته باشید و سیگنال‌ها ضعیف باشند. در این شرایط شما با این مشکل مواجه خواهید شد.

کار نکردن صحیح برنامه‌ها

یکی از مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) و سایر گوشی‌های هوشمند عملکرد ضعیف برنامه‌هاست. برای حل این مشکل موارد زیر را انجام دهید.

مطمئن شوید که این مشکل به دلیل نصب برنامه‌های متفرقه‌ای که از منابع مختلفی به غیر از پلی استور نصب شده‌اند، نیست. شخصی سازی تنظیمات برنامه‌ها می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. سعی کنید از انجام این کار خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که گوشی شما هیچ مشکل سخت افزاری و نرم افزاری ندارد. زیرا وجود اینگونه مشکلات مستقیما بر عملکرد برنامه‌های گوشی تاثیر خواهد داشت. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کاربران به اعلان‌های مربوط به آپدیت برنامه‌ها توجهی نکنند. احتمال دارد که مشکل عملکرد برنامه‌ها به دلیل غیرفعال کردن برخی از ویژگی‌های گوشی به صورت دستی باشد. اگر مشکلی در اتصال اینترنت شما وجود داشته باشد، عملکرد برخی از برنامه‌ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. با انجام یک ری استارت ساده این مشکل را برطرف کنید. برنامه‌ای که با این مشکل مواجه شده را از گوشی خود حذف کنید و دوباره آن را از طریق گوگل پلی استور نصب کنید. انجام این کار به حل مشکل شما کمک خواهد کرد. اگر به جای حافظه گوشی تمامی برنامه‌ها در کارت میکرو SD نصب و ذخیره شده باشند، این مسئله به وجود خواهد آمد. احتمال دارد که وجود مشکل در رابط کاربری یک برنامه‌ این مسئله را ایجاد کرده باشد.

کیفیت پایین دوربین/ تار شدن تصاویر

ابتدا، بررسی کنید که آیا این مشکل از محافظ صفحه‌ای که از قبل روی نمایشگر گوشی شما نصب شده بود، ناشی شده است یا خیر. گاهی ممکن است مشکل از پر بودن فضای ذخیره سازی و ذخیره نشدن تصویر گرفته شده باشد. کیفیت پایین تصاویر ممکن است به دلیل نبودن نور کافی محیط باشد. بهترین حالت عکاسی را انتخاب کرده و مطمئن شوید که فلاش دوربین روشن است. اطمینان حاصل کنید که هنگام گرفتن تصاویر، تلفن کاملا ثابت است و لرزشی ندارد. لنز دوربین خود را به آرامی با یک پارچه نرم تمیز کنید. انجام این کار به حل این مشکل کمک خواهد کرد. اگر هنگام عکسبرداری به جای استفاده از برنامه دوربینی که به صورت پیش فرض روی گوشی شما قرار دارد از یک برنامه دیگر استفاده کنید، کیفیت تصاویر کاهش خواهند یافت. احتمال دارد که درایورهای دوربین شما شرایط درستی نداشته باشند و چنین مشکلی رخ داده باشد. با رفتن به تنظیمات دوربین مطمئن شوید که حالت HD فعال است و تراکم پیکسل انتخاب شده برای تصاویر گرفته شده کم نیست. یکی از دلایل بروز مشکل در کیفیت دوربین گوشی روشن کردن حالت عکاسی متوالی – burst mode دوربین است. ممکن است که این مسئله به دلیل اشکالات مربوط به سیستم عامل گوشی به وجود آمده باشد. تمامی به‌روزرسانی‌های موجود را بارگیری و نصب کنید. از قابلیت بزرگنمایی – Zoom تنها در صورت لزوم استفاده کنید.

داغ شدن بیش از حد دستگاه

اگر بخواهیم یکی دیگر از مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) را نام ببریم باید به داغ شدن دستگاه اشاره کنیم. برای حل و جلوگیری این مشکل موارد زیر را بررسی کنید.

اگر از شارژری که متعلق به گوشی شما نیست استفاده کنید، با مشکل داغی گوشی مواجه خواهید شد. مطمئن شوید که سیستم تهویه گوشی شما حرارت اضافی را را آزاد می‌کند. آزاد نشدن این حرارت که ناشی از سخت افزار داخلی گوشی است می‌تواند دلیل بروز این مشکل یا داغ شدن بیش از حد دستگاه شما شود. اگر گوشی شما دارای کاور پشتی است، آن را جدا کنید. به احتمال زیاد بروز این مشکل به دلیل کاهش سلامت باتری گوشی ایجاد شده است. داغ شدن بیش از حد گوشی شما می‌تواند به دلیل بارگیری مداوم داده ها ایجاد شده باشد. گاهی ممکن است بروز این مشکل از پاور بانکی که شما از آن استفاده می‌کنید، ناشی شده باشد. اگر شارژر گوشی شما مشکل داشته باشد، با داغ شدن بیش از حد دستگاه مواجه خواهید شد. همچنین شما باید به منبع برقی که دستگاه خود را برای شارژ شدن به آن وصل می‌کنید هم توجه داشته باشید. به سادگی اطمینان حاصل کنید که وجود ویروس در گوشی شما باعث داغ شدن آن نشده است. احتمال دارد که شما چندین برنامه متفرقه در گوشی خود نصب کرده و با داغ شدن دستگاه مواجه شده باشید. ان ها را بررسی و حذف کنید. نصب بازی‌هایی که گوشی هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند یا به کندی در گوشی شما اجرا می‌شوند هم می‌تواند دلیلی برای داغ شدن دستگاه باشد. برای رفع داغ شدن گوشی، دستگاه را ری استارت کنید. اطمینان حاصل کنید که گوشی هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) هیچ مشکل سخت افزاری که بتواند این مشکل را ایجاد کند ندارد.

رباتی شدن صدای هدفون

مطمئن شوید که این مشکل به دلیل استفاده شما از یک هدفون متفرقه که گوشی هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) از آن پشتیبانی نمی‌کند، ناشی نشده است. مشکل سیگنال می‌تواند روی کیفیت صدای تماس تاثیر بگذارد. این مورد را با مشکل هدفون اشتباه نگیرید. ممکن است که این مشکل مربوط به کارت صدا یا داریور صدا گوشی هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) باشد. احتمال دارد که رباتی شدن صدا به دلیل خرابی یا خمیدگی عمیق سیم هدفون ایجاد شده باشد. اگر هدفون شما بلوتوثی باشد، احتمال دارد که اتصال یا جفت سازی آن با گوشی مشکل داشته و شما با این مسئله مواجه شده باشید. ممکن است که صدای تلفن غیرفعال شده و شما آن را با مشکل هدفون اشتباه گرفته باشید. هر زمان که اعلان آپدیت را مشاهده کردید، در نصب آخرین نسخه‌ی به‌روزرسانی درنگ نکنید. ممکن است که هدفون شما دچار مشکل شده و همین امر موجب رباتی شدن صدای آن شده باشد. احتمال دارد که هدفون شما در اثر تعریق آسیب دیده و همین مورد دلیل رباتی شنیده شدن صدا باشد. ممکن است که این مشکل به دلیل پخش یک فایل موسیقی بی‌کیفیت ایجاد شده باشد. اگر هدفونی که شما از آن استفاده می‌کنید بی‌کیفیت یا متفرقه باشد، بعد از شروع به استفاده با صدای رباتیک مواجه خواهید شد.

عملکرد کند گوشی

مورد دیگری که از بین مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) می‌توان نام برد، عملکرد کند گوشی است، برای حل این مشکل موارد زیر را مطالعه کنید.

اگر مدت زمان زیادی باشد که سیستم عامل گوشی را به نسخه جدید به‌روزرسانی نکرده باشید، با مشکل کندی عملکرد گوشی مواجه خواهید شد. ممکن است که این مشکل به دلیل به‌روزرسانی نکردن برنامه‌های نصب شده به مدت طولانی ایجاد شده باشد. عملکرد کند اتصال اینترنت شما نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل مواجه شدن با این مشکل باشد. ممکن است این مشکل به دلیل اجرای چندین عملیات یا برنامه به طور همزمان رخ داده باشد. دانلود مداوم داده‌ها با گوشی هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) نیز می‌تواند یکی از دلایل کند شدن عملکرد آن باشد. ممکن است که شما مدت‌ها داده‌های حافظه نهان – Cache برنامه‌های نصب شده روی گوشی را پاک نکرده و با چنین مشکلی مواجه شده باشید. اگر می‌خواهید که عملکرد گوشی شما دچار کندی نشود و همیشه به خوبی کار کند، بایستی تمام برنامه‌ها از منبعی مثل گوگل پلی استور دانلود و نصب کنید. در چنین شرایطی وضعیت RAM‌ تلفن خود را بررسی کنید، زیرا معمولا سطح عملکرد وظایف تعیین شده را برای تلفن تعیین می‌کند. اگر گوشی هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) شما به هر طریقی به یک گجت دیگر متصل شده باشد، ممکن است با کندی عملکرد گوشی مواجه شوید. اگر انجام و بررسی روش‌های فوق نتیجه مطلوبی نداشتند، پس از ذخیره اطلاعاتی مهمی که نمی‌خواهید آن‌ها را از دست بدهید، گوشی خود را هارد ریست کنید.

عملکرد ضعیف نمایشگر

یکی از رایج‌ترین مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) مشکل عملکرد نمایشگر است. برای رفع آن موارد زیر را مطالعه کنید.

اگر هنگام اجرای عملیاتی صفحه نمایش گوشی متوقف شود، ممکن است که تلفن شما دارای یک باگ نرم افزاری باشد. ان را بررسی کرده و اقدامات لازم را به عمل آورید. ممکن است چیزهایی مثل آب، عرق بدن یا چربی حاصل از پوست ما روی نمایشگر گوشی موجب بروز این مشکل شده باشد. پس بهتر است صفحه نمایش گوشی خود را به آرامی و با دقت تمیز کنید. به سادگی اطمینان حاصل کنید که دلیل اصلی بروز این مشکل به لوازم جانبی که شما استفاده می‌کنید، ارتباطی ندارد. در صورت پر شدن حافظه تلفن، اگر با این مشکل مواجه شدید، برخی از داده‌های تلفن را پاک کنید. زیرا پر بودن حافظ گوشی می‌تواند تا حد زیادی روی عملکرد صفحه نمایش آن تاثیر بگذارد. پس انجام این کار ممکن است به حل این مشکل کمک کند. این مشکل فقط در مواقعی رخ می‌دهد که کاربران به روشی که توصیه می‌شود با صفحه نمایش آن کار نکنند. برای مثال هنگام کار کردن با نمایشگر گوشی نباید دستکش به دست داشته باشید. احتمال دارد که صفحه نمایش تلفن شما دچار آسیب داخلی شده باشد و همین موضوع باعث شود که شما با توقف نمایشگر گوشی مواجه شوید. برای حل مشکل نمایشگر گوشی، می‌توانید آخرین برنامه‌ی نصب شده روی آن را حذف کرده و مشکل را مجددا بررسی کنید. احتمال دارد که فعال بودن حالت ذخیره نیرو – Power Saving mode باعث بروز این مسئله شده باشد. ممکن این مشکل به سیستم عامل گوشی شما ارتباط داشته باشد. برای حل اشکالات سیستم عامل، در صورت ممکن آن را به‌روزرسانی کنید. ممکن است که صفحه نمایش گوشی هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) با یک گجت دیگر به اشتراک گذاشته نشده است. این امر موجب بروز مشکل در عملکرد نمایشگر گوشی شما خواهد شد. برای حل این مشکل گوشی خود را فورس ری استارت کنید.

در این مطلب سعی کردیم که رایج‌ترین مشکلات هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) را مورد بررسی قرار داده و برای هر یک از این مشکلات روش‌ها و راه حل‌هایی را ارائه دهیم. انجام و مطالعه این موارد به احتمال زیاد به شما در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که این مشکلات و مسائل برای تمامی کاربران هواوی وای ۷ پرو (۲۰۱۹) ایکس رخ نمی‌دهد و این موارد با توجه به گزارشات کاربران در سراسر جهان گردآوری شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟