پروژه فاضلاب مهرشهر بیرجند در اولویت اجرا قرار گرفته است


پروژه فاضلاب مهرشهر بیرجند در اولویت اجرا قرار گرفته است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به اولویت‌های تعیین شده توسط معاونت عمرانی استانداری و شهرداری بیرجند درخصوص آسفالت معابر خاکی شهر، اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و بهبود شرایط در مسیرهای خاکی منطقه مهرشهر در اولویت اجرا قرار گرفته است.

حسین امامی روز یکشنبه در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب مهرشهر بیرجند افزود: در حال حاضر چهار پیمانکار اجرایی در منطقه مهرشهر فعال هستند و براساس برنامه زمان‌بندی اولویت‌های تعیین شده، شبکه فاضلاب مهرشهر تا پایان آبان ماه اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: حجم شبکه جمع‌آوری فاضلاب مهرشهر بیش از ۶۴ کیلومتر است که تاکنون ۳۷ کیلومتر از این پروژه اجرایی شده و ۲۷ کیلومتر آن باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی گفت: با قراردادهای منعقده و پیش بینی اعتبار ۲۳۶ میلیارد ریالی، اتمام شبکه جمع‌آوری فاضلاب در مناطق باقی مانده مهرشهر در دستور کار این شرکت قرار دارد و به جد دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این بازدید بر تسریع در روند اجرای پروژه فاضلاب شمال شهر بیرجند تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید کمال الدین میرجعفریان گفت: این بازدید در راستای جلسه هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی درخصوص توسعه زیرساخت‌های شمال شهر بیرجند انجام شده است.

وی ضمن بررسی روند اجرای پروژه، از توجه ویژه استاندار به رفع نیازهای منطقه شمال شهر بیرجند گفت و تصریح کرد: اجرای این پروژه زیرساختی مهم، بخش عمده‌ای از مشکلات شمال شهر را مرتفع می‌کند.

میرجعفریان افزود: اجرای پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب و اتصال واحدهای مسکونی به شبکه از مطالبات مردم منطقه است که در برنامه‌های اجرایی استان و دستگاه متولی قرار دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند نیز بازدید کرد.

وی در این بازدید که با هدف بررسی روند اجرای پروژه صورت گرفت، ایجاد تصفیه خانه را فرصتی مناسب برای کمتر شدن مشکلات زیست محیطی برشمرد و گفت: پساب حاصل از تصفیه خانه فاضلاب می‌تواند به مدار استفاده برگردد و به تامین آب صنعت و کشاورزی کمک کند.

میرجعفریان ضمن ارائه رهنمودهای لازم، بر تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی هم درباره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه و زمان بهره‌برداری از آن توضیحات لازم را ارایه کرد.

مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند و خط انتقال تصفیه خانه از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو اجرایی شده است.

خط انتقال این پروژه ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تصفیه خانه فاضلاب نیز با ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نصب تجهیزات است.

قرار است این پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان