مشکل کمبود آب 12 روستای تایباد برطرف شد


مشکل کمبود آب 12 روستای تایباد برطرف شد

مشهد- ایرنا- مشکل کمبود آب 12 روستای بخش مرکزی و میان ولایت تایباد با اصلاح برخی از شبکه‌های آبرسانی این روستاها برطرف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد روز یکشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای برطرف شدن کمبود آب شرب در این ۱۲ روستا افزون بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل درآمدهای داخلی امور آب و فاضلاب این شهرستان هزینه شد و تعویض ۱۲۰ متر لوله فرسوده و دارای رسوب، خرید آب به میزان ۱۰ لیتر بر ثانیه از شهرک صنعتی تایباد، تعویض تابلوی برق، عیب یابی و اصلاح تجهیزات چاه و خط انتقال تنظیم شیرآلات و خرید الکتروپمپ انجام شد.

محمد امین باباغیبی افزود: با این اقدام مشکل کمبود آب شرب افزون بر ۱۲ هزار نفر از مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان برطرف شده است.

وی ادامه داد: همچنین با مشارکت و همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا ( ع ) در دهستان کرات تایباد، ۲ کیلومتر لوله چدن برای تکمیل خط انتقال مجتمع آبرسانی کوه آباد به آبقه و رفع کمبود آب شرب در این مناطق روستایی با صرف هزینه پنج میلیارد ریال خریداری شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: این مجتمع آب رسانی هفت روستا را پوشش خدمات خود قرار می دهد و ۹ هزار و ۴۰۰ نفر از پایداری آب شرب در این مناطق بهره مند می شوند.

بابا غیبی افزود: برای ایجاد پایداری آب شرب در روستای سرخسرا و سمنگان از توابع بخش میان ولایت تایباد افزون بر چهار میلیارد ریال و حفر یک چاه روستایی در مجتمع آبرسانی روستایی محسن آباد نیز نیاز است.

وی به فرسوده بودن شبکه توزیع روستایی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر شبکه توزیع روستایی تایباد ۳۶۰ کیلومتر است که ۹۰ کیلومتر آن معادل ۲۰ درصد فرسوده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر مشترکان روستایی تایباد در حوزه مسکونی، تجاری، صنعتی و سایر مشترکان ۱۱ میلیارد ریال بدهی دارند.

شهرستان تایباد هفت مجتمع آبرسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد. این شهرستان ۱۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مشترک حوزه آب شرب دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی