حصر اقتصادی، همچون حصر آبادان شکسته می‌شود


حصر اقتصادی، همچون حصر آبادان شکسته می‌شود

کیش-ایرنا- برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس جزیره کیش با گرامی‌داشت حصر آبادان ظهر امروز به پایان رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، در این مراسم با تاکید بر این که تمام مردم باید رهروان صادق و وفادار مسیر شهدای ۸ سال دفاع مقدس باشند گفت: استمرار کینه ورزی رژیم بحث عراق بر علیه انقلاب و کشورمان به علت عدم شناخت کافی از مردم ایران بود.

سعید پورعلی با اشاره به این که مردم ایران با عشق به دین، مذهب، خاک و جمعی با هویت دینی و انقلابی و هویت ملی بسیاری از معادلات در طول تاریخ این سرزمین را به هم زدند، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی و تحمیل هشت سال جنگ از جمله بعد از قرارداد الجزایر و چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی؛ عراق عملیات نشانه گذاری در مرز میمک را متوقف کرد و در پاسخ به ایران هیچ عکس العملی نشان نداد و با بررسی سازمان رزم، تعداد هواپیما، کشتی و تجهیزات نظامی، توپخانه، لشکر و تیپ و همچنین آشفتگی وضعیت سیاسی درگنبد، کردستان، خوزستان و تهران این استنباط را داشتند که در طول ۵ روز به اهداف شوم و ننگین خود که تجزیه کشور ایران باشد، خواهند رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: یک گام مهم "حضور مردم" همیشه در صحنه تمام معادلات کارتر و صدام را به هم زد.

سعید پورعلی در ادامه تصریح کرد: در ۸ سال دفاع مقدس، فرماندهان از دل مردم انتخاب می شدند و بسیاری از کسانی که برای دفاع در جنگ حضور داشتند هیچ سابقه و تجربه نظامی نداشتند.عملیات ثامن الائمه توسط یک خبرنگار دانشجو به نام حسن واقع که در دانشکده دانشگاه حقوق تهران مشغول به تحصیل و در روزنامه جمهوری اسلامی خبرنگار بودند طراحی و اجرا شد.

پورعلی با بیان این که اعتماد، انس و علاقه ای که میان مردم و امام، وجود داشت حرکتی را ایجاد کرد که تمام معادلات جنگ را به هم زد، گفت: امروز تکیه گاه ما، قدرت ملی مردم هست و با حضور همیشگی مردم در صحنه ها، ترس و نگرانی از دشمنی و کینه ورزان نخواهیم داشت.

در ادامه این مراسم امام جمعه کیش با اشاره به سال‌روز عملیات ثامن الائمه و روز شکست حصر آبادان که یکی از عملیات های بسیار مهم در سر نوشت جنگ تحمیلی و شکست سخت حصر آبادان بود، گفت: مکتب حضرت امام خمینی مکتب مقاومت بود و از سال ۴۱ توانست انقلاب را رهبری و به پیروزی برساند و در دریای پر تلاطم آن زمان، با کشتی استقامت، انقلاب را به ساحل امن رساند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده افزود:عملیات موفقیت آمیز ثامن الائمه حاصل رشادت ها، مقاومت و از خود گذشتگی فرماندهان ارتش و سپاه بود که در کنار هم با برنامه دقیق و با مدیریت مدبرانه موجب شدند، حصر با شکست روبرو شود. شکست حصر آبادان با حضور نیروهای ارتشی، سپاهی و همچنین نیروهای بسیجی و مردمی تحت فرماندهی واحد اتفاق افتاد و پیروزی روحیه آفرینی بود.

وی اظهار داشت: با همان روحیه مقاومت، تدبیر مسئولین در مسائل اقتصادی و وحدت و هم گرایی نیروهای انقلابی، می توانیم حصر اقتصادی کشور را بشکنیم و در آینده نزدیک شاهد جشن بزرگ اقتصادی در کشور باشیم.

سرهنگ شهداد کناری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش دفاع مقدس را یاد و خاطره رشادت ها و ایثارگری های ملت ایران اسلامی دانست و گفت: هر سال این ایام یاد آور این رشادت ها و پاس داشتن خون شهدای ۸ سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایران اسلامی است

کناری با بیان این که اراده و ایمان رزمندگان، افتخار بزرگی در تاریخ میهن بود، گفت: در حال حاضر نیروهای مسلح در اوج اقتدار و با سازماندهی مستحکم رزمی و واقعی و علم و تکنولوژی دفاعی و رهبر حکیم و دانشمند و آگاه و تربیت فرماندهان زیادی از جمله میلیون ها رزمنده آماده نبرد با دشمنان هستند.در صورت حماقت دشمنان چنان درسی به آنان داده خواهد شد که تاریخ به چشم ندیده است.

شایان ذکر است در این مراسم از رضا حیاتی، بهروز ایازی، احمدرضا عباسیان، امیر واحدی، مقصود مرادی، و علی فائقی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس