توزیع واکسن آنفلوآنزا برای واجدین شرایط در خراسان جنوبی آغاز شد


توزیع واکسن آنفلوآنزا برای واجدین شرایط در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مرحله نخست سهمیه واکسن آنفلوآنزا خراسان جنوبی پنج هزار و 700 دُز وارد استان شد که برای گروه‌های هدف توزیع می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرحله از توزیع واکسن ویژه کادر بهداشت و درمان که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، بخشی از مادران باردار که مراقبین سلامت با آنها تماس می‌گیرند، مراکز نگهداری بهزیستی، زندان و بیماران خاص است.

وی گفت: صبح امروز ششم مهرماه، پنج هزار و ۷۰۰ دز از سهمیه واکسن خراسان جنوبی را دریافت کردیم که براساس همین تعداد دریافتی از صبح امروز توزیع بین شهرستان‌های استان انجام شده و به افراد واجد شرایط تزریق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: هیچ واکسنی در سهمیه مرحله نخست برای افراد عادی جامعه و افراد بالای ۶۵ سال تاکنون به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: در مراحل بعدی سهمیه گروه‌های دیگر اطلاع رسانی خواهد شد تا متقاضیان برای دریافت و تزریق واکسن مراجعه کنند.

دهقانی تصریح کرد: مردم عادی و افراد بالای ۶۵ سال به هیچ عنوان به مراکز بهداشتی درمانی و داروخانه‌ها مراجعه نکنند چون در حال حاضر واکسن آنفلوآنزا برای آنان وجود ندارد.

وی گفت: اگر فردی مدعی شود واکسن در اختیار افراد قرار می‌دهد مورد تایید نیست و اصالت واکسن تایید نشده است چون خارج از این چرخه واکسن وارد نمی‌کنیم لذا حکم قاچاق دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: اطلاع رسانی لازم به گروه‌های مختلف واجد شرایط تزریق واکسن آنفلوآنزا به مرور انجام و نحوه مراجعه نیز به مردم اعلام خواهد شد.

وی گفت: از مجموع واکسن وارد شده به استان اکنون برای کادر بهداشتی و درمانی یک هزار و ۷۰۵ دُز توزیع شده است و به آن دسته از افرادی که در خط مقدم درمان هستند، تزریق خواهد شد.

دهقانی افزود: همچنین سه هزار و ۹۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا برای مادران باردار دارای بیماری زمینه‌ای، افزایش وزن و سایر موارد اختصاص یافت که از طریق مراقبین سلامت برای تزریق با آنها تماس گرفته می‌شود.

وی سهمیه مرحله نخست بیماران خاص استان را ۵۷۰ دُز واکسن بیان کرد و گفت: همچنین ۲۱۰ دُز برای مراکز نگهداری بهزیستی و ۲۷۵ دُز مربوط به زندان‌ها بین افراد واجد شرایط تزریق خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: بخش دوم سهمیه استان هنوز مشخص نشده اما تاکید وزارت بهداشت این است که واکسن آنفلوآنزا هرچه سریعتر در اختیار استان‌ها قرار گیرد تا تاخیری در تزریق اتفاق نیفتد.

وی گفت: مرحله نخست توزیع واکسن بین گروه‌های هدف رایگان است و قیمت مراحل بعد که برای افراد عادی خواهد بود، به مردم اعلام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط