454 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد


454 میلیارد ریال تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تسهیلات چهار هزار و 284 متقاضی آسیب‌دیده از کرونا به مبلغ 454 میلیارد و 91 میلیون ریال تاکنون در استان پرداخت شده است.

غلامرضا اشرفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع ۶ هزار و ۶۷۱ متقاضی برای دریافت مبلغ ۷۵۷ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال تسهیلات به بانک‌ها و موسسه‌های عامل در استان معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۰.۴ درصد پرونده‌های ارجاعی متقاضیان به بانک‌ها تاکنون پرداخت شده است اظهار داشت: ۱۰ بانک عامل و موسسه برای پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تعیین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تمامی فرایند ثبت‌نام تا مرحله قبل از پرداخت به صورت الکترونیک و از طریق سامانه کارا انجام شده است.

وی تاکید کرد: بانک‌ها و موسسه‌های عامل تا پایان مهرماه باید نسبت به تکمیل و پرداخت مجموع پرونده‌های متقاضیان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا معرفی شده به بانک اقدام کنند.

اشرفی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا برای ۱۴ رسته شغلی پیش بینی شده و در حال پرداخت است افزود: بیشترین میزان پرونده‌های تشکیل شده با سه هزار و ۳۹۰ متقاضی در استان مربوط به بخش حمل و نقل بوده است.

وی یادآور شد: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت آن با احتساب دوره تنفس، ۲۴ ماهه خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: براساس شیوه‌نامه ابلاغی، رقم تسهیلات در سه سطح ۶۰ میلیون ریالی، ۱۲۰ میلیون ریالی و ۱۶۰ میلیون ریالی تعیین شده است.

وی افزود: کسب و کارهایی که آسیب شدید دیده‌، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحدهایی که تعطیل شده‌اند به ازای هر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند