اصلاح 10 نقطه پر تصادف جاده‌های کردستان در دست اجرا است


اصلاح 10 نقطه پر تصادف جاده‌های کردستان در دست اجرا است

سنندج - ایرنا - معاون راهدارای، مدیرکل حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: طرح اصلاح نقاط پر تصادف و حادثه خیز در 10 نقطه از چهار محور پر ترافیک ارتباطی این استان در دست اجرا است.

رامبد نوذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب طرح اصلاح نقاط پرتصادف و حادثه خیز، بهسازی ۱۸ نقطه با ۲۲۲ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی و برای اصلاح آنها برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته با انجام عملیات اجرایی مختلف، اصلاح ۶ نقطه حادثه خیز جاده های ارتباطی استان به اتمام رسید، ۱۰ نقطه در دست اجراست و ۲ نقطه نیز بزودی برای رفع نواقص به مناقصه گذاشته می‌شود.

نوذری افزود: پنج نقطه اصلاح شده در محور سنندج - مریوان با ۲۷ میلیارد ریال اعتبار انجام شده که شامل خاکبرداری ۶ هزار متر مکعبی اجگره برای افزایش دید، تعریض پل سه راهی تودار، تعریض ۲ آبرو در محل پیچون، تهیه و نصب جداول پیش ‌ساخته در سه راهی لنگریز، احداث لاین جدید در سه راهی‌های نزمار و نچی است.

معاون راهدارای، اداره کل حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه یک نقطه دیگر اصلاح شده نیز در تقاطع دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی محور سنندج - کرمانشاه است، یادآور شد: برای اجرای این طرح چهار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: اصلاح ۱۰ نقطه در دست اقدام نیز شامل هشت نقطه در محور سنندج - مریوان، یک نقطه در محور سنندج - دیواندره و یک نقطه در محور سقز - دیواندره است که در مجموع برای اجرای اصلاح این نقاط ۱۷۹ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و کار عمرانی این نقاط اکنون به صورت میانگین از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

نوذری گفت: ۲ نقطه حادثه خیزی که هم اکنون در مرحله برگزاری مناقصه است شامل پیچ‌های قاضی آباد و منطقه مسکونی سرنجیانه محور دهگلان به موچش با ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده، است.

وی با بیان اینکه اعتبار تامین شده شامل ۱۸ درصد سهم سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای است، تاکید کرد: اعتبارات طرح اصلاح نقاط حادثه خیز و پرتصادف طبق تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی باید از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شود.

تاکنون ۶۸ نقطه به عنوان نقاط پرخطر و پر حادثه در جاده‌های ارتباطی استان کردستان شناسایی شده که ۱۱ مورد از این تعداد در ردیف نقاط پرتصادف قرار دارند.

طول شبکه راه های استان هفت هزار و ۸۳۴ کیلومتر بوده که این میزان شامل ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران