نخستین جشنواره مسلمانان آفریقایی تبار برگزار می شود


نخستین جشنواره مسلمانان آفریقایی تبار برگزار می شود

نخستین جشنواره مسلمانان آفریقایی تبار به مدت یک ماه به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، نخستین جشنواره مسلمانان آفریقایی تبار همزمان با ماه تاریخ سیاه پوستان در ماه اکتبر 2020 میلادی به مدت یک ماه برگزار می شود.

ماه تاریخ سیاه پوستان نوعی بزرگداشت سالانه است. مراسم ماه تاریخ سیاه پوستان به منظور بزرگداشت افراد و رویدادهای مهم در تاریخ مهاجرت مردم آفریقا برگزار می شود و هرساله در کانادا و آمریکا جشن گرفته می شود.

روزنامه انگلیسی «مترو» گزارش داد: برنامه های نخستین جشنواره شامل سمینار، کارگاه، نمایشگاه و نشست های پرسش و پاسخ است. این جشنواره با حضور بیش از 40 میهمان و سخنران بین المللی برگزار می شود که درباره هویت مسلمانان سیاه پوست و سرمایه گذاری مستغلات و فعالیت در جامعه سخنرانی می کنند.

همه سحنرانی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی انجام می شود. «بونا محمد» شاعر و کارگردان یکی از سخنرانان این جشنواره است.

این جشنواره با شعار «باهم در روح شفابخشی و توانمند سازی» برگزار می شود. برگزار کنندگان این جشنواره معتقدند که کلمه مسلمان مترادف با کلمه عرب یا جنوب آسیا شده است.

«نعیمه روبرت» از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: ما می خواهیم این رویداد بیانگر تجدید حیات فعلی مسلمانان سیاه پوست باشد ، ما می خواهیم بیشتر گفتگوها در مورد چالش ها و ایده های مشترک برای آینده و دستیابی به تغییر و رشد در سراسر آفریقا و از بین بردن دیاسپورا (جوامع دور از وطن) باشد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج