طلبگی جبهه دفاع و یاری امام زمان است


طلبگی جبهه دفاع و یاری امام زمان است

تهران - آیت الله صدیقی با بیان اینکه طلبگی جبهه دفاع و یاری امام زمان(ع) است، گفت: طلبه همواره باید برای دفاع از اسلام آماده شهادت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، عصر امروز در جلسه درس اخلاق که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: دوران دفاع مقدس کلاس معرفت الله، معرفت رسول(ص) و معرفت ولایت بود.

وی بابیان اینکه دوران دفاع مقدس تجلی نور خدا و ظهور حقیقت ایمان و یقین بود، ادامه داد: انقلاب از ابتدا آیت بزرگ خدا بود و با مبانی علمی و تجربی قابل‌مقایسه نبوده و نیست؛ امام خمینی(ره) در اوج تسلط نظامی، فرهنگی و اجتماعی آمریکا بر کشور ایران سر شاه ملعون فریاد زد و به مقابله پرداخت.

آیت‌الله صدیقی نداشتن یاران را مهم‌ترین عامل در عدم قیام امامان معصوم دانست و اظهار داشت: در دوران امامان معصوم(ع) جامعه هرگز آمادگی آن را پیدا نکرد که حکومت اسلامی در جامعه برقرار شود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: امام صادق(ع) بیش از 4 هزار شاگرد داشتند اما به‌اندازه 20 یار نداشتند که قیام کنند؛ بنابراین صرف تأسیس حوزه و وجود طلاب ممتاز دلیل بر این نیست که زمینه آماده است ریشه شرک و فساد را بتواند خشک کند بلکه امتحانات بسیار سختی را باید تجربه کرد تا جامعه آماده توحید و عدل جهانی شود.

وی بابیان اینکه امام خمینی(ره) یک پدیده استثنائی و بی‌نظیر بود، عنوان کرد: ایشان شخصیتی عاقل، عادل، متواضع و حسابگر بودند، اگر به حضرت امام عنایت نمی‌شد قطعاً نمی‌توانست با این جرات به‌صورت مستقیم علیه شاه و آمریکا قیام کند و درنهایت انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه دوران دفاع مقدس از معجزات انقلاب و تشیع بود، گفت: دفاع مقدس دوران طلایی اقتدار ملت ایران بود که دست‌خالی در برابر شرق و غرب دنیا ایستاد و مقاومت کرد؛ در این جنگ بیش از 60 کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم صدام را کمک می‌کردند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در پایان خاطرنشان کرد: طلبگی جبهه دفاع و یاری امام زمان(ع) است و طلاب همیشه باید در مسیر دفاع از اسلام و ارزش های الهی آمادگی شهادت را داشته باشند./813/پ202/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته