حدود 110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در جویبار پرداخت شد


حدود 110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در جویبار پرداخت شد

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت که 151 طرح در جویبار از محل اعتبارات اشتغال روستایی به میزان 108 میلیارد و 390 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جویبار میزان اشتغالزایی این طرح های روستایی را ۲۱۱ نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ناشی از کرونا بخش مهمی از وقت و انرژی مسئولان کشور به مسائل اقتصادی معطوف است ، اظهار کرد: جویبار به‌واسطه وجود دو پایانه صادراتی در حال ساخت از موقعیت ویژه و منحصربه‌فردی در استان برخوردار است.
خیریانپور افزود: این دو پایانه دارای کارکرد استانی و کشوری است که فرماندار جویبار باید موضوعات این دو پایانه را به جد پیگیری کند تا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.
معاون استاندار مازندران بر استفاده از تسهیلات برای رونق تولید تأکید کرد و گفت: بر اساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در شهرستان جویبار ۲۳ نفر به مبلغ ۲۱۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال از این تسهیلات بهره‌مند شدند.
وی با بیان اینکه جویبار دارای ظرفیت صنعتی، کشاورزی و گردشگری فراوانی است عنوان کرد: از محل بسته رونق تولید ۱۰ طرح از تسهیلات ۴۲۱ میلیارد ریالی استفاده کردند و همچنین از بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه که مربوط به کمیته امداد و بهزیستی است در سال گذشته ۱۶۰ طرح به میزان ۶۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان جویبار تسهیلات دریافت کردند که میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها ۱۶۵ نفر بود.
خیریانپور با اعلام این که در سال ۹۹ سهم مازندران ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال است ، گفت : تاکنون در شهرستان جویبار ۲۳ طرح به میزان ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.
وی به تسهیلات مشاغل بومی آسیب‌دیده از کرونا در مازندران اشاره و عنوان کرد: ۴۷ نفر در جویبار به میزان ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال از این تسهیلات استفاده کردند.
این مسئول گفت : از محل خسارت ناشی از ویروس کرونا ۱۵ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار استان است که ۵۳۱ کارگاه در شهرستان جویبار به میزان ۴۴۲ میلیارد ریال از آن بهره‌مند شدند که نیاز به پیگیری جدی برای افزایش دریافتی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان داشت : هرچه عملکرد بهتری داشته باشیم منجر به کاهش نرخ بیکاری، رونق تولید و بالا رفتن نرخ مشارکت اقتصادی خواهد شد.
خیریانپور زراعت چوب را یکی از برنامه‌های جهش تولید اعلام کرد و گفت: ۲۳۳ هکتار زراعت چوب در جویبار هدف‌گذاری شده است و همچنین چهار اسکله در این شهرستان مجوز احداث گرفته شد.

وی همچنین به تعطیلی ۲۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی جویبار اشاره و عنوان کرد: ۱۰۲ واحد صنعتی در شهرک صنعتی جویبار مستقر هستند که ۲۰ واحد آن تعطیل است و هفت واحد صنعتی نیز در تملک بانک‌ها قرار دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در پایان از تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال خبر داد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید