پیگیری واردات کالا از مرز تجاری چذابه


پیگیری واردات کالا از مرز تجاری چذابه

اهواز - ایرنا - فرمانداردشت آزادگان گفت:واردات کالا از عراق از مرز تجاری چذابه تا رسیدن به نتیجه لازم ، پیگیری می‌شود.

حمید سیلاوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون از مرز تجاری چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز تنها کالاهای ایرانی صادر می‌شد افزود: در نشست اخیری که با مسوولان گمرکی و مرزی "شیب" برگزار شد موضوع واردات کالاهای مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران نیز مطرح شده و در این زمینه موافقت گمرک ایران دریافت شده است.
وی گفت: تجارما آمادگی دارند کالاهای مورد نیاز که در داخل تقاضایی برای آن وجود داشته باشد را از مرز تجاری چذابه وارد کشورکنند.
فرماندار دشت آزادگان با اشاره به اینکه واردات و صادرات کالا از مرز تجاری چذابه به رونق اقتصادی غرب خوزستان کمک می‌کند افزود:واردات و صادرات کالا از بازارچه مرزی چذابه با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شده و خواهد شد.
سیلاوی از موافقت طرف عراقی با صادرات ۶۰۰دستگاه کامیون حامل بار از چذابه خبر داد وافزود: هم اکنون بین ۲۰۰تا ۳۰۰دستگاه کامیون حامل کالا از چذابه صادر می‌شود که در روزهای آینده به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
مرز تجاری چذابه در پی شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته تا مردادماه امسال از سوی کشور عراق بسته شده بود. این مرز بعد از ایجاد امکانات لازم برای کنترل شرایط و رعایت پروتکل های بهداشتی و موافقت طرف عراقی از مرداد ماه امسال بازگشایی شد.
پارسال حدود ۷۰۰میلیون دلار کالاهای غیرنفتی از مرز تجاری چذابه به عراق صادر شد.


مورد جدید حرکت کاروان اربعین به سمت چذابه مشاهده نشد
فرماندار دشت آزادگان گفت: خوشبختانه با اطلاع رسانی مناسب ، در یک هفته اخیر مواردی از دسته روی هیات های عزاداری و حرکت کاروان اربعین به سمت مرز چذابه نداشتیم.
سیلاوی تاکید کرد:پرونده پیاده روی اربعین امسال به خاطر شیوع کرونا بسته شده و هیچ گونه احتمالی برای باز شدن مرز چذابه در ایام اربعین و پس از آن وجود ندارد.
وی گفت:همان طور که مقام های ارشد عراقی اعلام کرده اند اربعین امسال پذیرای هیچ زائر خارجی از مرزهای زمینی نیستند.
اربعین پارسال حدود یک میلیون زائر ایرانی وخارجی ازمرزهای چذابه و شلمچه به شهرهای مقدس عراق به خصوص کربلا و نجف مشرف شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !