حراج تابلویی از «بوتیچلی» به قیمت تخمینی 80 میلیون دلار


حراج تابلویی از «بوتیچلی» به قیمت تخمینی 80 میلیون دلار

تهران- ایرنا- یکی از پرتره‌های «ساندرو بوتیچلی» از اساتید نقاشی دوره رنسانس ژانویه آینده (دی-بهمن) با قیمت تخمینی 80 میلیون دلار در حراجی ساتبیز به فروش گذاشته می‌شود.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از تارنمای خبرگزاری آسوشیتدپرس، پرتره مرد جوانِ قابِ مدور به دست (Young Man Holding a Roundel) که بوتیچلی نقاش سرشناس ایتالیایی در قرن پانزدهم میلادی کشید، نگین حراجی ساتبیز از آثار استادان کلاسیک خواهد بود که ژانویه آینده (دی-بهمن ۱۴۰۰) در نیویورک برگزار می‌شود.

شانس خرید یکی از آثار بوتیچلی خالق شاهکارهایی چون پریماورا و زایش (تولد) ونوس، بسیار نادر و محدود است. بنابراین کارشناسان ساتبیز معتقدند ممکن است قیمت‌های پیشنهادی برای این تابلو از مرز ۱۰۰ میلیون دلار نیز عبور کند. آخرین نقاشی که در حراجی به این سطح از قیمت رسید، نقاشی رنگ روغن Meules اثر کلود مونه نقاش فرانسوی بود که در حراجی سال ۲۰۱۹ ساتبیز در نیویورک ۱۱۰ میلیون دلار چکش خورد.

پرتره مرد جوان قاب مدور به دست آخرین بار در سال ۱۹۸۲ در یک حراجی به قیمت ۱ میلیون دلار فروخته شد.

این تابلو که اواخر دهه ۷۰ یا اوایل دهه ۸۰ میلادی کشیده شده است، در واقع دو اثر هنری را در دل خود دارد. جوان نجیب‌زادهِ تابلو را بوتیچلی کشیده است اما قابی که این جوان از چهره یک قدیس به دست دارد یک اثر قرن چهاردهمی منسوب به بارتولومئو بولگرینی نقاش سبک گوتیک اهل سیه‌نا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی