سودان اذعان دارد عادی سازی به حذف نامش از لیست سیاه آمریکا سرعت می‌بخشد


منابع داخلی شورای حاکمیتی سودان اعلام کردند، شورا اذعان دارد که برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل...

سودان اذعان دارد عادی سازی به حذف نامش از لیست سیاه آمریکا سرعت می‌بخشدمنابع داخلی شورای حاکمیتی سودان اعلام کردند، شورا اذعان دارد که برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل به طور گسترده تدابیر حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم را سرعت می‌بخشد.

به گزارش ایسنا، شبکه عبری I۲۴News به نقل از سایت "واینت" گزارش داد، تعداد زیادی از مسؤولان دولت انتقالی سودان این گام را رد می‌کنند.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل قبلا گفته بود، طی یک یا دو روز آینده کشور عربی جدیدی توافق صلح با اسرائیل را امضا می‌کند.

در این راستا سه مسؤول سودانی به خبرگزاری رویترز گفتند، سودان با ربط دادن برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل با حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم توسط آمریکا و شخص دونالد ترامپ مخالف هستند.

در کنار درخواست دولت آمریکا برای عادی سازی روابط با اسرائیل سودان با مانع اصلی دیگری برای حذف نامش از لیست سیاه آمریکا روبه‌رو است که آن تدابیر قانونی کنگره آمریکا با درخواست پرداخت غرامت به متضرران و قربانیان آمریکایی و خانواده‌هایشان است.

درج نام سودان در لیست سیاه دستیابی به منابع مالی خارجی و بخشش بدهی‌های این کشور را مشکل کرده و به تورم و کاهش نرخ ارز این کشور افزوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط