تازه‌ترین داستان سیدمهدی شجاعی از زبان حضرت سلیمان


تازه‌ترین داستان سیدمهدی شجاعی از زبان حضرت سلیمان

سیدمهدی شجاعی که در سال‌های اخیر، بیشتر به تالیف ادبی برای مخاطبان کودک و نوجوان پرداخته است، در تازه‌ترین اثر داستانی‌اش تلاش کرده با بهره‌گیری از قصه‌ای از زبان یکی از پیامبران آسمانی، موضوعی اخلاقی را برای مخاطبان خود بازگو کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «هیچ‌کس همه‌چیز را نمی‌داند»، تازه‌ترین اثر داستانی سیدمهدی شجاعی منتشر شد. این کتاب، برای گروه سنی نوجوان طراحی شده و به زبانی امروزی، داستانی کم‌تر شنیده‌شده از حضرت سلیمان را روایت می‌کند که قابل تسری به تمامی شئون مختلف زیستی هم هست.

داستان «هیچ‌کس همه‌چیز را نمی‌داند» از زبان حضرت سلیمان روایت می‌شود. او تمامی حیوانات را نزد خود جمع می‌کند تا از آن‌ها درباره خوردن آب حیات توسط خودش نظرخواهی کند. همه حیوانات جز یکی با این موضوع موافقت می‌کنند و همان یک تن در نهایت موفق می‌شود نظر حضرت سلیمان را درباره این مساله تغییر دهد.

این داستان، دارای زبانی بسیار ساده است و با روالی منطقی پیش می‌رود. گرچه بسیاری از اتفاقاتی که در دل داستان رخ می‌دهد، از نظر عقل انسانی به خوبی امکان تحقق ندارد اما شجاعی توانسته با ساده‌نویسی که ویژگی نثر اوست، از این موضوع به نفع بیان مفهوم بهره ببرد و در نهایت داستانی را خلق کند که در آن بیان یک نکته اخلاقی در اهمیت مشورت گرفتن و انجام کار به صورت جمعی و با بهره‌گیری از خرد جمعی دارای اولویت است.

«هیچ‌کس همه‌چیز را نمی‌داند» در کنار داستان، از تصویرگری‌های ویژه‌ای نیز بهره می‌برد. این تصویرگری‌ها توسط فرهاد جمشیدی انجام شده که در کارنامه کاری خود تصویرگری بیش از ۴۰۰ اثر را داراست. او با باور به این‌که تصویرگری مستند تاریخی بیش از هر چیز متکی به اشراف و تسلط فرامتنی است و دریافت مخاطب از این تصویرگری به خلق فضاهایی جدید و تکنیک‌هایی نو نیاز دارد، با آمیزه‌ای از خیال و در عین پایبندی به تاریخ مخاطب کارش را ارائه می‌کند. تصاویر ایجادشده توسط وی در عین مینیاتوری بودن تصاویری کل‌گرا است.

۵۷۵۷

کد خبر 1436707

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403