استاندار بوشهر: رعایت 58 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در این استان رضایت بخش نیست


استاندار بوشهر: رعایت 58 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در این استان رضایت بخش نیست

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: هرچند 70 درصد مردم استان اقدام به استفاده از ماسک می‌کنند اما آمار 58 درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت بخش نیست و همکاری بیشتر در این زمینه الزامی است.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در آئین تجلیل از فعالان بخش بهداشت و درمان استان بوشهر افزود: تنها راه جلوگیری برای وارد نشدن به فاز جدید بیماری کرونا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به حماسه آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس امروز پس از ۴۰ سال هنوز به عنوان مهمترین سند پرافتخار ایران به شمار می‌رود که توانست دشمن تا دندان مسلح را به زانو درآورد.

گراوند اضافه کرد: رژیم بعث تصور می‌کرد جنگ را در مدت چند ماه به نفع خود تمام می‌کند اما مقاومت و ایستادگی ملت ایران باعث شد این جنگ هشت سال به طول انجامد.

وی یادآور شد: امروز نیز در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا ایران اسلامی در شرایط تحریم قرار دارد و دشمن از دادن کمترین امکانات از جمله ماسک و دارو به کشور جلوگیری و کارشکنی می‌کند اما در برخی شبکه‌های خبری با عوام فریبی مسائلی در زمینه کمک به ملت ایران بیان می‌کنند.

گراوند تاکید کرد: نظام سلامت کشور علاوه با ویروس کرونا با ویروس و پدیده تحریم نیز روبرو است و کادر بهداشت و درمان این سرزمین تنها با توکل بر خدا، ایثار و گذشت و با تکیه بر سرمایه نیروی انسانی به جنگ بیماری رفته و تاکنون کارهای بزرگی انجام داده‌است.

استاندار بوشهر گفت: پیروزی ایران در دوران دفاع مقدس به واسطه پشتیبانی ملت رقم خورد و امروز نیز برای پشت سر گذاشتن این بحران به همکاری مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیاز داریم.

وی یادآور شد: بیماری کرونا ضعف‌ها و کمبودهای درمانی استان بوشهر را مشخص کرد و تلاش شده تاکنون این کاستی‌ها و نیازمندی‌ها برطرف شود تا بیماران برای پی‌گیری کارهای درمانی به استان‌های همجوار مراجعه نکنند.

گراوند گفت: تلاش شده با احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی استان بوشهر و استفاده از ظرفیت بیمارستان سپاه و نیروهای مسلح زیرساخت‌های بهداشتی در این استان تقویت شود.

وی بر ضرورت جدی گرفتن بیماری از سوی فرمانداران تاکید و اضافه کرد: نباید کاهش ابتلا و جان باختن ناشی از کرونا، حساسیت نسبت به این بیماری را کاهش دهد چون هر گونه سهل انگاری ما را دچار مشکل می‌کند.

دبیرستاد استانی مقابله به بیماری کرونا در استان بوشهر گفت: محموله نخست واکسن آنفلوآنزا شامل ۶ هزار واکسن وارد این استان و به معاونت بهداشتی و شبکه‌های بهداشت تحویل شده که به صورت رایگان در اختیار گروه هدف نخست شامل زنان باردار، کارکنان بهداشت و درمان که در معرض خطر قرار دارند و بیماران پیوندی قرار می‌گیرد.

دکتر سعید کشمیری افزود: مرحله دوم نیز بزودی وارد استان خواهد شد و در اختیار سالمندان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: تاکنون هیچ سهمیه واکسن آنفلوآنزایی به داروخانه‌های استان بوشهر تحویل نشده‌است و همزمان با ورود محموله دوم سهمیه داروخانه‌ها نیز تامین می‌شود.

وی با اشاره به انجام ۱۰۵ هزار بازدید و بازرسی از اماکن و اصناف از سوی بهداشت اضافه کرد: استفاده ۷۰ درصدی مردم از ماسک باعث شده این استان از نظر استفاده از ماسک جزو استان‌های پیشرو کشور به شمار می‌رود.

کشمیری اضافه کرد: تاکنون ۹هزار و ۳۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر بستری که هشت هزار و ۲۰۰ نفر درمان و مرخص شده‌اند.

وی اظهار کرد: برای رعایت عدالت در درمان هیچ تبعه خارجی در استان بوشهر پشت در مراکز درمانی نماندند.

کشمیری گفت: تاکنون ۳۷۲ پرستار، ۱۰۲ پزشک، ۸۰ نفر از کارکنان فوریت‌های پزشکی و ۱۸۷ نفر از سایر گروه‌ها، همچنین ۵۴۰ نفر از کادر بهداشتی استان بوشهر به بیماری کرونا مبتلا که بخشی درمان و بخش دیگری نیز در مرخصی و یا بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!