برداشت برنج از شالیزارهای مشگین‌شهر آغاز شد


برداشت برنج از شالیزارهای مشگین‌شهر آغاز شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر با اشاره به شروع برداشت برنج از شالیزارهای این شهرستان از اختصاص یک‌هزار و پنج هکتار از اراضی منطقه به شالیزارهای برنج خبر داد.

اکبر صمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و وفور آب پیش‌بینی می‌شود بیش از سه هزار تن شلتوک برنج و یک‌هزار و ۶۰۰ تن برنج سفید از شالیزارهای منطقه استحصال شود.

وی اظهارداشت: برغم محدودیت کشت این محصول به جهت صرفه‌جویی در منابع آبی در سال زراعی جاری با رهاسازی بموقع آب از سدهای ستارخان اهر و سد سبلان مشگین‌شهر شالیزارهای شهرستان با مشکل کمبود آب مواجه نشدند.

صمدی گفت: رقم غالب برنج در شهرستان مشگین‌شهر از نوع هاشمی است از لحاظ عطر و طعم زبانزد عام و خاص است.

وی افزود: به دلیل استفاده نکردن شالیکاران از هر نوع کود و سموم شیمیایی برنج عمل‌آوری شده در این شهرستان کاملا ارگانیک است و مشتریان فراوانی دارد.

برداشت برنج از شالیزارهای مشگین‌شهر آغاز شد

وی گفت: در سال‌های اخیر به دلیل تبدیل بخش وسیعی از شالیزارها به باغات میوه سطح زیرکشت در این شهرستان تقریبا پنج برابر شده است.

وی افزود: در چند سال گذشته شالیکاران منطقه از این محصول درآمد مناسبی عایدشان شده است.

صمدی گفت: امسال با مشارکت بخش خصوصی ۲ کارخانه مدرن برنج‌کوبی در منطقه راه‌اندازی شده و شالیکاران از ارسال محصولات خود به کارخانه‌های برنج‌کوبی شمال کشور بی‌نیاز شده‌اند.

شالیزارهای برنج شهرستان مشگین‌شهر عموما در حاشیه رودخانه‌های مشگین‌چای ، اهرچای ، قره‌سو و دره‌رود واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری