باران و کاهش دمای خزانی در گیلان


باران و کاهش دمای خزانی در گیلان

رشت - ایرنا- سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از اواخر وقت امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار ، افزایش ابر، در بعضی نقاط بارندگی ، وزش باد و رعد و برق ( گاهی شدید) و کاهش نسبی دما تا اواسط هفته جاری پیش‌بینی می‌شود .

شبنم هادی نژاد عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی کمابیش پایدار در منطقه است؛ بنابراین غالباً آسمان استان آفتابی و گاهی افزایش ابر مورد انتظار است که از اواخر وقت امروز با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار افزایش ابر در بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و رعد و برق (گاهی شدید) را شاهد خواهیم بود و این شرایط به تناوب تا سه شنبه در منطقه تداوم دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس نقشه های هواشناسی کاهش دما به طور متوسط بین چهار تا هشت درچه سانتی گراد در مدت فعالیت این سامانه جوی پیش بینی می شود ، تصریح کرد: آسمان استان برای روز یکشنبه قسمتی ابری تا ابری ، مه آلود، بعضی نقاط بارندگی و وزش باد و رعد و برق گاهی موقتی شدید و در ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی کمی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و برای روز دوشنبه توامان با کاهش دما شرایط جوی مشابهی مورد انتظار است.

وی ادامه داد: طی زمان فعالیت این سامانه جوی ؛ لغزندگی جاده‌ها ، کاهش دید ، آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن آب رودخانه ها، اصابت صاعقه، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش و آسیب به داربست ها و سازه های سست بنیان محتمل است؛ بنابراین تمهیدات لازم برای این امور اندیشیده شود و شهروندان احتیاط لازم را در این زمینه داشته باشند.

هادی نژاد در ادامه به بیشینه و کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته اشاره و بیان کرد: شهرهای لاهیجان، بندرانزلی و رودبار با ۲۹ درجه سانتیگراد بیشترین و دیلمان و جیرنده با ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر کمترین دما را در شهرهای استان طی شبانه روز گذشته داشته اند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: دمای رشت نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۷ تا ۳۰ درجه سانتی گراد در نوسان بوده است.

گیلان با واقع شدن بین دریای خزر و سلسله جبال البرز از پر باران ترین استانهای کشور است . متوسط یکهزار و ۸۰۰ میلی متر باران در گیلان به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت