فرهنگ مدیریت پسماند در نمین بهبود می‌یابد


فرهنگ مدیریت پسماند در  نمین  بهبود می‌یابد

اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین از بهبود مدیریت پسماند در این شهرستان خبر داد و گفت: فرهنگ تفکیک زباله از مبداء در نمین در حال نهادینه شدن است.

به گزارش ایرنا ، عاطف ناصری روز شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نمین گفت: برای نهادینه کردن و بهبود فرهنگ مدیریت زباله در نمین اقدامات خوبی توسط کارگروه مدیریت پسماند شهرستان انجام شده است.

وی با تاکید بر تمرکز اعضای کارگروه به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی بیان کرد: مهم‌ترین راه حل معضلات و مشکلات زیست محیطی تنویر افکار عمومی و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند در جامعه است.

وی با بیان اینکه مدیریت بهینه پسماند نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی بویژه شهرداران، بخشداران و دهیاران است، اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مدیریت اصولی پسماندهای شهری و روستایی بیش از پیش ضرورت دارد.

او با اشاره به خطرات دفن غیراصولی پسماند و مکان‌های نامناسب دفن خواستار انجام مطالعات و ارزیابی های لازم در خصوص ایجاد سایت جدید دفن بهداشتی زباله در حوالی شهر عنبران و تداوم اقدامات شهرداری نمین در مدیریت محل‌های دفن پسماند شد.

فرماندار نمین گفت: نظارت بر فرآیند تفکیک و جمع‌آوری زباله و پایش محل‌های دفن پسماند شهری و روستایی توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست و نمایندگان ادارات مرتبط به صورت مداوم و مستمر ادامه خواهد داشت.

شهرستان نمین پارسال به عنوان آزمونه (پایلوت) بازیافت پسماند خشک در کشور معرفی و انتخاب شد.

نمین در ۳۰ کیلومتری شرق اردبیل واقع شده و روزانه حدود ۳۰ تن پسماند در این شهرستان تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست