402 عدد سکه تقلبی در اردبیل کشف و ضبط شد


402 عدد سکه تقلبی در اردبیل کشف و ضبط شد

اردبیل - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از کشف و ضبط 402 عدد سکه تقلبی با طرح هخامنشی از قاچاقچیان خبر داد.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ صابر افضل‌نیا روز شنبه گفت: به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر قاچاق اشیا و آثار باستانی در شهر اردبیل تحقیقات و بررسی‌ها در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: پس از هماهنگی با مراجع قضایی، یک دستگاه خودرو با چهار سرنشین در شهر اردبیل که در حال انتقال اشیا و آثار باستانی بودند، متوقف و بازرسی شد.

وی اظهارداشت: ماموران یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان در بازرسی از این خودرو موفق به کشف و ضبط ۴۰۲ عدد سکه تقلبی با طرح هخامنشی کشف شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد:‌ با اخذ دستورات قضایی سکه‌های مکشوفه با حضور کارشناسان باستان‌شناسی مورد کارشناسی قرار گرفت و تقلبی بودن آنها محرز شد.

سرهنگ افضل‌نیا گفت:‌ با تشکیل پرونده این مجرمان به همراه سکه‌های تقلبی مکشوفه برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

او از تشدید نظارت بر تخلفات در این حوزه خبر داد و افزود: با هدف جلوگیری برخورد با متخلفان در این زمینه تشدید خواهد شد.

وی خواستار همکاری بیش از پیش مردم شد و اظهارداشت: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را به دستگاه‌های مرتبط اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی