افتتاح سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان به تاخیر افتاد


افتتاح سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان به تاخیر افتاد

اصفهان- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر اصفهان از تاخیر در گشایش سالن اجتماعات گلستان شهدای این شهر بدلیل ضرورت برخی هماهنگی‌های مورد نیاز در زمینه بهره‌برداری و موکول شدن مراسم افتتاحیه به پس از هفته دفاع مقدس خبر داد.

سالن اجتماعات جدید گلستان شهدای اصفهان با سازه‌ای خاص و طراحی متفاوت با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان احداث و به اتمام رسیده است.

۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صرف عملیات اجرایی و ۴۰ میلیارد تومان نیر هزینه آزادسازی این طرح شده است.

عملیات نازک کاری آن در منطقه ۶ شهرداری از فروردین سال گذشته آغاز شد که شامل چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع پوشش سقف، چهارهزار و ۲۰۰ مترمربع نماکاری، چهار هزار مترمربع سازه فضاکاری، کف‌سازی، تأسیسات برقی و مکانیک و پارکینگ و محوطه‌سازی است.

علیرضا نصراصفهانی روز شنبه در مراسم تجلیل از خانواده های شهدا و رونمایی از تمثال هشت شهید بر دیوارنگاره‌های شهر گفت: عملیات اجرایی سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان به اتمام رسیده است و قرار بود در هفته دفاع مقدس به بهره برداری برسد اما بدلیل هماهنگی‌های مورد نیاز به تاخیر افتاد.

وی افزود: این سالن در شان شهدای اصفهان و مردم این دیار است و امیدواریم در آینده بسیار نزدیک شاهد افتتاح آن باشیم.

نصر اصفهانی با اشاره به عدم دستیابی به نصرت رزمندگان اسلام در برخی زمان‌ها در جبهه‌های نبرد تصریح کرد: ایمان راسخ، دلدادگی‌ها و ندای عارفانه و صادقانه و عزم جزم رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همواره مانع از شک و تردید آنها در لحظات سخت در جبهه‌ها شد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: امروز نیز بر ما واجب است تا در ادامه راه و مسیر شهدا و پیشبرد اهداف عالی نظام هیچگاه دچار تردید نشویم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: تصاویر هشت شهید دوران دفاع مقدس در قالب تابلوهای نقاشی آبرنگ توسط این سازمان تهیه و به مناسبت هفته دفاع مقدس به خانواده این شهدا اهدا شد.

حسن موذنی افزود: تصاویر این هشت شهید بزرگوار به نماد هشت سال دفاع مقدس قرار است تا پایان سال‌ جاری روی دیواره ساختمانی در ضلع شمال غربی چهارراه هشت بهشت اصفهان دیوارنگاری شود.

وی در ادامه یکی از اهداف سازمان زیباسازی شهر اصفهان را اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست و افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۵۰۰ المان ویژه در حلقه سوم ترافیکی، پل‌ها و زیرگذرهای شهر نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیان کرد: دیواره پازلی میدان امام حسین(ع) و گلستان شهدا نیز با شعار "ما ملت شهادتیم" نصب شده است.

به گزارش ایرنا، خانواده شهیدان احمد خطیبی، غلامرضا آقاخانی، مصطفی چمران، اکبر آقابابایی، ناصر خمس عشر، اصغر صفایی، محمدرضا چنگانی و علی موحددوست در این مراسم تجلیل شدند و نقاشی‌های آبرنگ این شهدا اثر استاد شعرباف از سوی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به رسم یادبود به آنان اهدا شد.

مراسم تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی از تمثال شهدا بر دیوارنگاره‌های شهر اصفهان امروز در ساختمان شهرداری منطقه سه با همکاری این شهرداری و سازمان زیباسازی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مسوولان نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و شورای اسلامی شهر برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند