شهادت 2 هزار امدادگر و راننده آمبولانس در دوران دفاع مقدس


شهادت 2 هزار امدادگر و راننده آمبولانس در دوران دفاع مقدس

زالی گفت: در دوران دفاع مقدس بالغ بر 2 هزار امدادگر و راننده آمبولانس در راه خدمت به رزمندگان اسلام شهید شدند.

شهادت 2 هزار امدادگر و راننده آمبولانس در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در آیین رونمایی از کتاب نوشدارو پیش از مرگ سهراب که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه سفید پوشان در عرصه سلامت خوش درخشیدند و این ایثارگری کادر درمان بازتاب حرکت افراد فرهیخته در دوران دفاع مقدس بود.

او ادامه داد: در شرایط کنونی یک هم گرایی و سازگاری تاریخی بین مدافعان سلامت و مدافعان امنیت دیده می‌شود. در دوران دفاع مقدس شاهد دستاورد‌های بزرگی بودیم و امروز هم به دلیل شیوع کرونا در کشور شاهد گذراندن روز‌های سخت هستیم. در واقع مدافعان سلامت با دشمن نامرئی در حال مقابله هستند، البته مردم نیز زحمات و خدمات این سپیدپوشان را به خوبی در سنگر سلامت می‌بینند.

زالی افزود: جامعه پزشکی کشور همگام با رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی یک رکورد جهانی را ثبت کردند. آن ها مصدومان را در مدت ۲۵ دقیقه به بیمارستان ها می رساندند و البته با استقرار هوشمندانه نقاهتگاه‌ها در مسیر بیمارستان‌های صحرایی مجروحان در مدت کوتاهی درمان و دوباره به سنگر‌های دفاع از حق بر می‌گشتند. بالغ بر دو هزار امدادگر و راننده آمبولانس در دوران جنگ شهید شدند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از عمل‌های جراحی دوران دفاع مقدس در بیمارستان‌های صحرایی و در پشت خط مقدم انجام گرفته است، بیان کرد: ۵۳ بیمارستان صحرایی و ۳۲ نقاهتگاه در دوران دفاع مقدس در کشور ساخته شد و بالغ بر ۱۰۰ هزار عمل جراحی پیچیده در داخل این مراکز انجام شد.

بیشتر بخوانید

مرکز درمانی و بیمارستان جدیدالاحداث تجهیز شد

زالی گفت: پس از حمله شیمیایی صدام با اتکا به روش‌های داخلی اقدام به مقابله با این جنگ‌ها ناعادلانه کردیم و در حال حاضر مرجع و قطب علمی در زمینه مقابله با جنگ‌های شیمیایی هستیم.

او با اشاره به اینکه در سخت‌ترین شرایط تحریم پوشش واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی در کشور تعطیل نشده است، تاکید کرد: تقاضای ارائه دو واحد درسی بهداری رزمی با هدف آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان گروه علمی- پزشکی با اتفاقات دوران دفاع مقدس در دانشگاه‌های علوم پزشکی را داریم.

وضعیت تهران پرخطر محسوب می‌شود

زالی در جمع خیرنگاران گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در تهران در خصوص اعمال محدودیت‌های کرونایی برای این کلانشهر نامه‌ای به وزارت بهداشت نوشته‌ایم.

او با اشاره به اینکه از هفته‌های گذشته آمار فوتی و بستری‌های کرونایی در تهران تغییر پیدا کرده است، بیان کرد: در حال حاضر شرایط تهران قرمز و پر خطر تعریف می‌شود، به طوری که از میان ۸۰۰ بستری در روز گذشته تعداد ۱۲۵ نفر به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اینکه رسانه‌های جمعی کمک بزرگی در زمینه ارتقای سطح دانش و آموزش راه‌های پیشگیری از کرونا به ما می‌کنند، افزود: با توجه به شرایط کنونی تهران نیازمند دورکاری کارمندان و تحقق هرچه بیشتر دولت الکترونیک هستیم زیرا این امر سبب کاهش میزان تردد مردم در سطح شهر خواهد شد.

زالی افزود: نامه‌ای به دستکاه‌های اجتماعی و خدماتی در خصوص دورکاری کارمندان و اجرای بیشتر خدمات دولت الکترونیک ارسال کرده ایم. البته با بررسی‌های انجام گرفته مشخص شده است که لغو طرح ترافیک تاثیر زیادی بر کاهش تردد در سطح شهر ندارد، اما تاثیر دورکاری کارمندان در کاهش بار سفر و مراجعات موثر است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین