هشدار درباره کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در خراسان جنوبی


هشدار درباره کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز شنبه درباره کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دمای هوا در این استان هشدار کشاورزی - سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی در این هشدار که سطح آمادگی محسوب می‌شود، زمان شروع کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما (۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس) دوشنبه شب هفتم مهر اعلام شده است و تا روز جمعه یازدهم مهرماه ادامه دارد.

بر این اساس با وقوع سرما و یخبندان شبانه احتمال خسارت به‌ویژه به محصولات کشاورزی، محصولات زراعی از جمله همه محصولات علوفه‌ای، پنبه، چغندر قند و حبوبات همچنین محصولات باغی از قبیل زرشک و گیاهان دارویی وجود دارد.

سربیشه، نقاطی از زیرکوه، قاین، درمیان، بخش مرکزی بیرجند، سرایان و فردوس و نقاط کوهستانی از خوسف و نهبندان تحت تاثیر کاهش دما و سرمای شبانه خواهند بود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به کشاورزان و بهره‌برداران منطقه جمع‌آوری محصولات برداشت شده و انتقال آن به مکان‌های سرپوشیده را توصیه کرد.

تهیه سوخت موردنیاز و کنترل سیستم‌های گرمایشی برای سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری‌ها، دامداری‌ها و گلخانه‌ها، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله و جلوگیری از خسارت سرمازدگی زودرس پاییزه در مزارع و باغات، آبیاری باغات و مزارع در محدوده دوره سرما، آتش زدن لاستیک و روشن کردن بخاری‌های باغی در حاشیه باغات و مزارع، برنامه‌ریزی تسریع در عملیات برداشت محصولات زراعی و باغی تا حد امکان، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و سم پاش‌ها برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و درختان آسیب‌پذیر از دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها