سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش


تور پاییز ترکیه برای آن دسته افرادی است که مقصدهای خلوت و دنج را برای سفر می پسندند. پاییزهای ترکیه را برای تجربه آرامش و یک سفر لذت بخش از دست ندهید. ترکیه در پاییز، هفت رنگ، خوش آب و هوا و تماشایی می شود. چه به ترکیه مدرن علاقه داشته باشید، چه ترکیه دنج و محلی را بپسندید، پاییز فصل مناسبی است. ترکیه در پاییز بارش های پراکنده ای دارد. اما این را...

تور پاییز ترکیه برای آن دسته افرادی است که مقصدهای خلوت و دنج را برای سفر می‌پسندند. پاییزهای ترکیه را برای تجربه آرامش و یک سفر لذت بخش از دست ندهید. ترکیه در پاییز، هفت رنگ، خوش آب و هوا و تماشایی می‌شود. چه به ترکیه مدرن علاقه داشته باشید، چه ترکیه دنج و محلی را بپسندید، پاییز فصل مناسبی است. ترکیه در پاییز بارش‌های پراکنده‌ای دارد. اما این را به فال نیک می‌گیریم. حدس می‌زنید کدام مناطق ترکیه در فصل پاییز تماشایی‌تر می‌شود؟

تور پاییز ترکیه

چرا تور پاییز ترکیه را انتخاب کنیم؟

پاییز در ترکیه همراه با آرامش و سکوت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که گردشگران تور پاییز ترکیه را برای سفر به ترکیه انتخاب می‌کنند سکون و آرامش ترکیه و استانبول است. در این فصل استانبول و دیگر شهرهای ترکیه از ازدحام گردشگران خالی می‌شوند. مدرسه‌ها آغاز شده و آرامش بر شهر حاکم می‌شود. سفر ارزان در فصل پاییز: با خلوت شدن ترکیه در فصل پاییز، شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود. با کاهش قیمت هتل‌ها، پروازها و... می‌توانید تور ترکیه مناسبی تهیه کنید. حراجی‌های پاییزی ترکیه: در فصل پاییز، حراجی‌های بی‌شماری در ترکیه برقرار می‌شود. اگر خرید بخشی از برنامه سفرتان به ترکیه است فصل پاییز را برای سفر به ترکیه انتخاب کنید.

سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

بهترین شهرهای ترکیه برای سفر در پاییز

در مطلب بهترین زمان سفر به ترکیه هم اشاره کردیم که در پاییز ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (مهر و آبان) بهترین ماه‌های خرید تور ترکیه هستند. در این ماه‌ها، تابستان تمام شده و گردشگران راهی خانه‌های‌شان شده‌اند. مدرسه‌ها باز شده و شهرها در آرامش پاییزی خود فرو رفته‌اند. ترکیه در پاییز کشور رنگ‌هاست. جاذبه‌های شهری و طبیعی ترکیه در هفت‌رنگ پاییز رنگ دیگری می‌گیرند. در ادامه، به چند مقصد فوق‌العاده برای فصل پاییز در ترکیه اشاره خواهیم کرد:

فتحیه (fethiye) در پاییز ترکیه

سواحل شنی فتحیه و آبی فیروزه‌ای دریای اژه در پاییز تماشایی‌تر می‌شود. اگر بتوانید ماشین کرایه کنید، فوق العاده است. به دل جاده بزنید و از گوچک Göcek تا کاس Kaş رانندگی کنید. میان راه پاییز واقعی ترکیه را خواهید دید و از جاذبه‌هایی مثل کالکان، کبک، پاتارا، زانتوس، لتون، دالیان و کانوس بازدید کنید. اگر دلتان قدری پیاده‌روی خواست پیاده‌روی دز مسیر مشهور لاسیان (lycian) را از دست ندهید.

ماردین (mardin) را در پاییز ببینید

خانه‌های باستانی و سنگی ماردین در فصل پاییز حال و هوای دیگری دارد. ماردین در پاییز خالی از جمعیت شده و قدم زدن در فضای محلی آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. به آرامی در ماردین قدم بزنید و با فرهنگ بومی آن آشنا شوید. اگر دل‌تان خواست سری به رستوران‌های محلی و دوست‌داشتنی ماردین بزنید و از چشیدن یک وعده غذای خوشمزه لذت ببرید. ماردین فاصله چندانی از استانبول ندارد و در سفری دو روزه می‌توانید از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

بوزجاآدا (Bozcaada) در تور پاییز ترکیه چطور است؟

معماری، هوای ساحلی و طبیعت بوزجاآدا در فصل پاییز رنگ دیگری می‌گیرد. در این فصل هم می توانید از آرامی و خلوتی این جزیره لذت ببرید و هم از قدم زدن در میان باغ های انگور به وجد آیید. غذاهای دریایی بوزجاآدا بسیار مشهور است اگر دلتان خواست با آشپزان محلی همکاری کنید و یک غذای خوشمزه محلی درست کنید.

سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

در پاییز از مرسین (mersin) دیدن کنید

شاید فکر کنید تفریحات ساحلی مختص فصل تابستان است. اما لازم است بدانید مِرسین تا اواسط پاییز در ترکیه آب و هوای تابستانی دارد. مرسین در میان سواحل ترکیه کمتر شناخته شده و همین موضوع را می‌توان به فال نیک گرفت و از بکر بودن این ساحل لذت برد. البته فقط دریا و ساحل مرسین نیست که شما را به وجد می آورد. آثار تاریخی و رمز آلود آن را نمی‌توان نادیده گرفت: صومعه آلاهان، قلعه میدان، غارهای بهشتی و جهنمی، شهر تاریخی آنموریوم و دروازه کلئوپاترا و...

هم‌چنین اگر اهل غواصی و رفتینگ باشید، در آب‌های شفاف و خروشان مرسین هیجان زده خواهید شد.

سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

آسوس (assos)

خانه‌های رنگارنگ روستایی، آبی چشم‌نواز دریا، ساحل آرام و بناهای تاریخی همه در فصل پاییز، در آسوس تماشایی می‌شوند. بهرام کاله (behramkale) در نزدیکی آسوس واقع شده و بیش از 3 هزار سال قدمت دارد. بازدید از بناهای تاریخی و خوردن غذاهای محلی در این منطقه تجربه بی‌نظیر خواهد بود. آسوس در فاصله 5 ساعته از استانبول واقع شده. اگر راهی استانبول بودید بازدید از آسوس را از دست ندهید.

سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

جوندا (cunda)

پاییزهای جوندا بسیار دنج است. در این جزیره، خبری از فضای مدرن و پرهیاهوی استانبول نیست. قدم زدن در جوندا زندگی روستایی را در ذهن‌تان تداعی می‌کند؛ یعنی جایی که برج‌های سر به فلک کشیده دیده و بوق ماشین‌ها شنیده نمی‌شود. در کوچه باغ‌های این منطقه صمیمیت و عطر خوش غذاهای محلی می‌پیچید. جوندا بهترین منطقه برای کسب آرامش است. اگر راهی این منطقه شدید، نگران قیمت‌ها نباشید. در فصل پاییز، قیمت‌ها بسیار کاهش پیدا می‌کنند. خوردن غذای دریایی اژه‌ای، زیتون و سالاد در این منطقه را از دست ندهید.

سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

کاپادوکیه (Cappadocia)

کاپادوکیه در همه فصول زیباست اما زیبایی دودکش‌های جن و دیگر جاذبه‌های کاپادوکیه در رنگ زرد و نارنجی پاییز خود را نشان می‌دهند. بالن‌سواری و دوچرخه‌سواری در این منطقه تجربه بی‌نظیری خواهد بود. البته لباس گرم به همراه داشته باشید چون ممکن است کمی سردتان شود.

آرتوین (Artvin)

کوه، آبشار و زمین هموار؛ همه از زیبایی چشمگیری در آرتوین برخوردارند. آرتوین، در نزدیکی دریای سیاه، طبیعت اروپایی دارد و به سوئیس ترکیه مشهور است. طبیعت آرتوین دست نخورده و بکر است و برای علاقه مندان به ماجراجویی بهشت است. کسانی که این منطقه را می‌شناسند می‌دانند که پاییزهای آرتوین چیز دیگری است.

سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

داتچا (Datca)

طبیعت‌ گردی در ترکیه را در طبیعت بکر داتچا تجربه کنید. این منطقه در استان موقلا واقع شده. پاییزهای آرام داتچا هر گردشگری را به سوی خود می‌کشاند. می توانید در سواحل داتچا قدم بزنید یا در آب‌های آن شنا کنید.

سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

گوکچدا (Gökçeada)

گوکچدا به عبارتی بزرگترین جزیره ترکیه است. در این جزیره سرگرمی‌های بی‌شماری انتظارتان را می‌کشند. سواحل بکر، کوچه‌باغ‌های قدیمی، تفریحات ساحلی و غیره. در روستا‌های مجاور می‌توانید زندگی محلی را ببینید و با خوردن یک وعده غذای گرم محلی شیرینی سفرتان را چند برابر کنید.

در سفر به ترکیه در فصل پاییز با خود چه چیزهایی ببریم؟

از آنجا که ترکیه در فصل پاییز با بارش‌های احتمالی همراه است، با خود چتر، لباس اضافه و گرم به همراه داشته باشید. البته اگر برای طبیعتگردی به ترکیه سفر می‌کنید، تجهیزات بیشتری نیاز خواهید داشت.



1399/07/05 | کد مطلب: 4556
برچسب‌ها: ترکیه
سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش
سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش سیما رفیعی
سفر به ترکیه در فصل پاییز چگونه است؟ تور پاییز ترکیه؛ فرصتی برای آرامش

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین خبر از وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان